Gå til innhold

Disse graviditetstestene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skal jo helst tas om morgenen. Er det fordi vi ikke har spist/drukket enda? Hva om en har hatt våkennatt oog spist i løpet av natta? Burde man vente til en annen dag med å teste seg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er for at det skal samle seg mest mulig urin. Så urinen blir konsentrert.

Er man ofte på do så blir urinen utvannet, å hcg er kanskje ikke så lett å oppdage da.

Skrevet

Har tatt 1 graviditetstest i hele mitt liv og den ble tatt om ettermiddagen med et meget positivt resultat;)

Skrevet

Det er fordi at da er det lenge siden man har vært på do, så urinen er mer konsentrert, ergo mer hcg i urinen. Det står også i pakken (hvertfall på clearblue) at man bør vente 4 timer fra man er på do sist og ikke drikke unormalt mye (om du drikker to liter vann for å bli tissetrengt, så vil jo urinen være nokså utvannet kontra om du ikke hadde drukket mer enn normalt) før man tar testen for å få konsentrert urin.

Skrevet

Takk for svar :)

Så om jeg går på do nå, og holder meg til litt utpå morningen, da går det greit? :)

Skrevet

Hvis du går på do nå og neste når du står opp, så trenger du ikke holde deg hvis du våkner etter klokka tre i natt ;-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...