Gå til innhold

vogn: emmaljunga eller mountain buggy, norge eller sverige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha emmaljunga city cross eller mountain buggy urban jungel. Klarer ikke å bestemme meg helt. Begge er jo veldig fine og gode! Tror jeg heller mot Emmaljunga. Den er billigst og har bedre plass i bagen. MEN stemmer det at hvis jeg kjøper Emmaljunga i sverige så gjelder ikke garanti i norge? At man må tilbake til sverige hvis noe skulle være galt eller om man trenger hjelp til noe...? Burde jo være garanti fra leveradørens side, uansett hvor det er kjøpt, så lenge butikken selger merke... Mountain buggy vet jeg er enklere. Der er det ikke spørsmål om hvor vognen er kjøpt. Får hjelp uansett. Hmm, så skal man velge det merke hvor man vet at man får hjelp, eller gå med på å betale for vogn i norge fordi man ellers ikke fr hjelp?

Vognvalg er vanskelig nok fra før av!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantien gjelder kun i den butikken man har kjøpt vogna. Til og med innen samme land så kan man måtte betale feks porto osv hvis vogna skal sendes inn til rep, hvis ikke man henvender seg i akkurat den butikken man har kjøpt vogna. Garantien gjelder uansett ikke over landegrensene og i Sverige er det kun 1 års garanti og to års reklamasjonsrett. Jeg tror at også OTH har sluttet med sin globale garanti, men det kan du kanskje sjekke ut på hjemmesiden deres eller noe..

Skrevet

jeg kjøpte emmaljunga mondial. vi hadde tenkte å kjøpe citycross men obestemte oss da vi skulle handle grunnet at denne hadde flere tillegsfunksjoner og bedre plass. men citycrossen er lettere da. vet ikke hvor du bor men vi kjøpte på barnevognhuset rudo på strømmen. der er det i desember 10% avslag på emmaljunga, så vi sparte ca 800kr. vi kjølpte med stelleveske og. og så kjøpte vi den vogna i creme i immitert lær. ringte forhandlere i sverige på forkant hvor vi fant ut at vi totelt ville spart ca 1500kr. så da spørst det om det er verdt å ta bilturen over grensen.

Skrevet

Ville aldri valgt OTH, det er den største drittvognen jeg har vært borti. Dyr og simpel vogn, ustødig (spesielt når du bytter til sportsdelen og barnet skal sove, tyngefordelingen blir helt feil), stellevesken er ELENDIG på alle måter, selv om den ser fin ut. Liten fjøring så du kan ikke "vugge" babyen, og fortauskanter er et mareritt. Det er kjipt å ikke kunne ha barnet imot deg i utgangspunktet når du bytter til sportsdelen (vi byttet ved 6 mnd og da er det litt tidlig å ikke se mamma, men baggen var for liten rett og slett). Du kommer til å IRRITERE deg over knottene på hjulene som alltid tar borti når du skal igjennom smale steder (for denne vognen er faktisk ganske bred med hjulene og knottene). Desuten må du kjøpe ekstradeler i tillegg, f. eks den bøylen til sportsdelen som koster nærmere 600kr. Det er liten beskyttelse mot sol om sommeren med kalasjen til baggen/sportsdelen, og ingenting mot vind/kulde om vinteren (nå har jeg emmaljunga og det er himmelen av beskyttelse mot alle værforhold). Sportsdelen kan heller ikke rettes helt opp til 80-90 grader, så når barnet skal sitte så blir det liksom litt liggende uansett. Handlekurven er liten og du må planlegge vektfordelingen nøye. Sportsdelen er noe dritt å ta opp og ned fra sitte/ligge-stilling, på emmelunga merker du ikke at du gjør det engang. OTH er et tap-tap valg i mine øyner!

Jeg elsker emmaljunga, som jeg nå har! Jeg har faktisk INGENING å utsette på denne vognen!!!!

Ville ikke kjøpt den i sverige, ville kjøpt den i norge sånn at du enkelt kan dra tilbake til butikken om det er noe du trenger å få reparert gratis.. Vognen min ble skadet da jeg var på besøk hos noen, sånn at den trillet skjevt. Jeg fikk den fikset gratis på timen, og har vært GLAD for at jeg har kjøpt den i Norge. Hvis det er noe som må fikses så vil det koste ganske mye å ta turen tilbake til Svrige, og barnevogner er som regel noe som du må ha en sjekk på i løpet av bruksperioden (iallefall om du er litt kresen sånn som meg og vil at ting skal fungere optimalt). For 2 uker siden var det salg 15% på emmaljunga på Rudo (dersom du bor i Oslo), kanskje de har noen ingen fortsatt!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...