Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Jeg hadde glukosetest i går, og hadde fastende blodsukker på 7,6. Etter to timer var den 10,2. Jeg vet at det er høyt. Hvordan gikk det med dere? Måtte dere ta insulin? Eller ordnet det seg med kostholdet? Hvordan gikk svangerskapet? Var ungen veldig stor? Jeg er 31 uker på vei. Overvektig fra før..
Tweak Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Mitt blodsukker lå på 9.0 etter to timer, fastende var det 4,2. Rart at de egentlig lot deg ta testen med så høyt fastende blodsukker? Blodsukkeret som gravid bør ligge under 7 to timer etter mat og om verdiene begynner å komme over 8 så bruker de å gi insulin i følge diabetessykepleieren min. Jeg reagerte dårlig på testen, siden jeg hadde 9.0 men med vanlig mat så klarer jeg meg utmerket uten insulin. Har kuttet alt av sukkerholdig drikke, snop og snacks da. Har ikke spist en julekake en gang! (selv om dia.sykepleieren sier at jeg kan ta en av og til :-) Du blir sikkert henvist videre til sykehuset nå, og du vil få masse god info der! Men bare spør dersom det er noe mer du lurer på! (har ikke tid til å skrive mer akkurat nå...)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Tusen takk for svar.. Hvorfor mener du det var rart at de lot meg ta testen når det fastende blodsukkeret var 7,6?? De sa ingenting om dette.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå