Store♥+Lille♥+♥i_magen Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Hadde egentlig termin 26.12, men må si at jeg er glad for at prinsessa mi kom litt før tida Nå får vi feire julaften hjemme alle sammen, og det er godt! Lørdag 5.12 begynte det å komme slim, noe som jeg antok var slimproppen. Ut over ettermiddagen og kvelden begynte det å komme jevnlige tak i ryggen med ca 7 min mellomrom. I og med at vi var på besøk og 2 timer unna sykehus (noe vi bor 10 min fra til vanlig...), bestemte vi oss for å kjøre hjem i løpet av natta. Etter å ha levert storebror hos besteforeldrene, ankom vi sykehuset kl. 04.30. Hadde da helt overkommelige tak, fortsatt med 7 min mellomrom. En skuffelse da at det kun var 2 cm åpning, selv om livmorhalsen var helt avflatet og myk. Så jeg tok en paracet, og dro hjem for å prøve å sove. Halv ni på morgenen søndag gikk resten av slimproppen (ingen tvil om at det var det!) Samtidig tok takene seg mer opp, og det var vanskelig å holde seg i ro. Men fortsatt 7 min mellom hvert tak. Kort fortalt så var vi innom sykehuset tre ganger den dagen (utålmodig mor?? ), men fortsatt ingen fremgang... Da var jeg bra lei. Prøvde å bruke dagen på å sove (vanskelig) og spise. Hadde meg også to runder i badekaret for å se om det lindret, men hadde ikke stor effekt på meg. Fra tolv og utover natt til mandag syntes jeg takene ble noe verre (tok ikke tiden da), men prøvde å sove det jeg fikk til. Rundt kl. 03.00 var det veldig mye romstering i magen, og jeg lurer på at frøkna endelig la seg ordentlig til rette (hodet var ikke festet i forkant) 05.20 kjente jeg at vannet kom til å gå, og rullet meg ut av senga. Endte med at jeg satte meg fast mellom vår seng og sprinkelsenga... Men berga vår seng da Takene tok seg mer opp og vi dro inn til føden igjen. Hadde da 4 cm (hurra!) og ble regnet som fødende Etter registrering i ca 30 min bar det inn på fødestua, da jeg hadde et sterkt ønske om lystgass og ei seng å ligge i. Det å sitte eller stå er visstnok ikke noe for meg... Etter det gikk det radig, 8 cm etter to timer. 08.50 følte jeg virkelig for at jeg måtte presse, og 09.24 den 7.12 var frøkna ute! Så fire timer fra ankomst føden til prinsessa var ute Det rare er at når jeg kom til pressriene, så var det bare godt å kunne jobbe med kroppen og ikke bare vente. Men HURRA for lystgass! Tror ikke jeg kunne klart meg uten... Er egentlig litt usikker på hvor mye av smertene den tar, men den hjelper meg uansett med at jeg konsentrerer meg om å puste. Og så er det jo noe å holde i og rope i da... Stakkars gubbe som må høre på meg Fikk en rift - grad 1 - innvendig, og måtte sy litt. Ellers ingen problemer. Frøkna som kom ut hadde det fint. Hun hadde turnert bra, da hun hadde knute på navlesnora... Ble noen dager på føden for å komme ordentlig i gang med amminga, da vi strevde litt med det sist. Nå er vi hjemme og bare koser oss! Huff, dette ble vel langt... Sorry for det. Vel, God Jul til alle sammen! Og lykke til til de som ennå ikke har fått sine små! Nå skal jeg kose meg med prinsessa
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Gratulerer med vesle jenta deres ;o) Nå må dere bare kose dere masse i jula og videre fremover.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Gratulerer så masse
hønny-bunny Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer masse,og god jul til dere:-)))
tullippen72 Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer med prinsessen deres ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå