Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Faren min har sagt at dersom det er mye snø som blir liggende i flere dager bør man gå oppå carporten/garasjen og skyfle den ned. Nå har det kommet mye snø her i dag, og derfor burde vi egentlig gjøre dette i morgen. Hva med dere andre, gjør dere det? Hørte i fjor om flere flate tak som hadde brutt sammen etter dager med mye snø, var bl a på et supermarked tror jeg. Blir ganske bekymret, og tror ikke jeg kan gå opp selv ettersom jeg snart er i sjuende måned. Mannen min ser ikke viktigheten av å gå opp, og han liker heller ikke å gå i stige ;-/ Men det ser jo ut som et eventyrland her...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Snø veier lite i minusgrader. Det er når det blir over 1 meter og plussgrader at en bør måke det av:)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Det roer nervene en stund, for de nærmeste dagene skal det være minusgrader. Nå er det vel ca 30 cm snø, og det skal fortsette og snø. Så det kan faktisk bli et scenario med nær 1 m tung snø.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 1 meter snø som ikke har opplevd plus-grader blir ikke til 1 meter tung snø når mildværet kommer. Den synker sammen og blir til kanskje 25 cm tung snø. Altså tyngre pr. centimeter, ikke tyngre totalt sett. MEN: 1 meter tung snø, slik det kan bli senere på vinteren når det har kommet tykt med nysnø flere ganger som så har sunket sammen i flere lag, DA blir det stor vekt på taket.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Dette vil nok ikke være aktuelt før sent på vinteren, så slapp av og ta den evt trimmen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå