Gå til innhold

Kjøper du tre,eller hogger du tre????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgo skal eg og jenta mi ut å finne juletre, så nå passa det dårlegt med sååå mykje ny sno:(( Ikkje enkelt å finne eit fint tre da greinene er så fulle av sno

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen plass å hogge nå mer, men da jeg var liten hogget vi alltid i bestemors skog. Nå er de juletrærne blitt altfor store.

Så vi kjøper. Samboern har forresten kjøpt for over 1 uke siden.

Skrevet

Vi hugger treet selv. Det er så koselig når hele familien drar ut i skogen for å hugge årets tre :)

Skrevet

Vi hugger selv. Selv plantede trær. Er veldig koselig. Årets høydepunkt for barna det.

Skrevet

I dag har eg for første gong i mitt liv vore ute i skogen og valgt juletre sjølv. Dvs det blei ikkje akkurat som eg ville, for eg hadde ikkje gjort nok bakgrunnsarbeid og det viste seg at akkurat her hadde dei ikkje furu :o( Men guttungen var SÅ gira at vi måtte finne tre der og då, så då blei det edelgran. Til neste år får vi ringe og avtale på førehand, for han sa det var ikkje problem å få ordna med ei furu frå naboen, berre han fekk nokre dagar på seg.

Nåja. Det var kjempestas å labbe rundt i 20 cm nysnø, riste snøen av greinene og vurdere tre etter tre før vi blei einige med oss sjølv :o)

Må tilbake i morgon og hente det, bestemte oss for eit *litt* stort eitt... Vi har ca 4 m under taket i stova og tidlegare juletre på 2-2,5m har sett utruleg små og pinglete ut. Så i år blir det schwære greier, håpar berre vi får det inn gjennom døra :D

Skrevet

Hvert år kjører hele familien ut til en gård som dyrker juletrær, og vi hugger ikke, men sager. Det er en koselig liten gård, nedi en liten dal helt for seg selv. De har kuer og sauer, høns og en hest, så vi tar alltid litt ekstra tid til å hilse på dyrene. Som regel har det vært snø, så det er blitt en fin liten førjulstradisjon hos oss.

Skrevet

Før så hogget vi trær, eller jeg er vandt til det fra da jeg var lita. Nå har vi plastikktre, for han jeg bor med og sønnen er allergisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...