SugarIntheMorning Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Lagde karameller i går kveld, varmet de til 120 grader, og la dem til avkjøling. I dag er de fortsatt ikke ordentlig stive, umulig å dele dem... Kan jeg prøve å varme dem på nytt tro?
mamman til to gutter Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Det blir nok ikke bra. Kuletesten i vann har jeg lært at er bra, ta litt av "røra" i et glass kaldt vann og hvis det blir forholdsvis hardt og kan formes til en kule, så er karamellene ferdige.
Tommage♀♂ Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Ja, du kan koke dem opp igjen, og ta kuletesten etter en stund.
SugarIntheMorning Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2009 Da prøver jeg! Kan jo ikke bli verre enn de er..hehe:)
sjøsamen Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 jeg har en sinnsykt bra oppskrift på karameller,.. de ble fantastiske. Sjokoladekarameller: 60gr meierismør 150gr sukker 3dl fløte 1.5 dl sirup 1 ss vaniljesukker 2 ss kakao la alt småkoke i en vid kjele i 1.5-2 t på svakvarme. Ble supre Hell det i en stor ildfast form... etter noen timer kan de deles opp. For vanlige karameller kutt ut kakaoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå