Gå til innhold

Hjeeelp! Misslykka karameller!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde karameller i går kveld, varmet de til 120 grader, og la dem til avkjøling. I dag er de fortsatt ikke ordentlig stive, umulig å dele dem... Kan jeg prøve å varme dem på nytt tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok ikke bra. Kuletesten i vann har jeg lært at er bra, ta litt av "røra" i et glass kaldt vann og hvis det blir forholdsvis hardt og kan formes til en kule, så er karamellene ferdige.

Skrevet

Ja, du kan koke dem opp igjen, og ta kuletesten etter en stund.

Skrevet

Da prøver jeg! Kan jo ikke bli verre enn de er..hehe:)

Skrevet

jeg har en sinnsykt bra oppskrift på karameller,.. de ble fantastiske.

 

Sjokoladekarameller:

 

60gr meierismør

150gr sukker

3dl fløte

1.5 dl sirup

1 ss vaniljesukker

2 ss kakao

 

la alt småkoke i en vid kjele i 1.5-2 t på svakvarme. Ble supre :)

Hell det i en stor ildfast form... etter noen timer kan de deles opp.

 

For vanlige karameller kutt ut kakaoen.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...