Gå til innhold

Helsestasjonen!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann!=)

 

Hadde en veldig dårlig opplevelse med hs når jeg var på 6 ukers kontroll...(er jo en stund siden nå da) og jeg gruer meg til 3 måneders kontroll for er så redd for hva hs vil si:/

 

Hun så på meg å sa...du syns ikke datteren din er litt tykk?

 

Og jeg ble så lei meg at jeg grein hele veien hjem ifra den kontrollen...

Har hatt problemer med maten, og vil si jeg har det enda...(hun er veldig glupsk)

 

Men hvordan skal jeg takle dette? skal jeg si noe til hs..eller?

 

Takk for alle svar...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Spørsmålet bør vel heller være om du har lyst til å si noe?

 

Å si noe sånt om en 6 uker gammel baby er så langt ut på sidelinja at det egentlig ikke burde være mulig. Uprofesjonelt, unødvendig og ufølsomt - og ikke minst særdeles dårlig for den videre kommunikasjonen dere i mellom.

 

Kommer hun med en slik kommentar igjen, ville jeg bedt om å få bytte helsesøster. Gjerne rett til henne, men syns du det blir for konfronterende smiler du pent, holder sinnet og tårene tilbake, og så ringer du inn igjen når du kommer hjem og har fått roet deg.

 

Føler du kjemien er dårlig selv om hun ikke skulle tabbe seg like grundig ut i morgen, kan du fortsatt bytte. Eller du kan si til henne at du faktisk reagerte på kommentaren hennes på 6ukerskontrollen og gi henne sjansen til å forklare og unnskylde seg.

 

Eller kanskje glir alt lettere? Du er sikkert tryggere i morsrollen nå enn for sek uker siden, kanskje har hun en bedre dag, og alt kjennes helt OK og du klarer å legge tabben hennes bak deg.

 

Ikke noe å grue seg til, uansett hva som skjer finner du en løsning.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager hva er det å si til en på 6 uker...har man i det hele tatt rukket og bli "tjukk" når man har levd i 6 uker????

 

Tenk og de skal vi betro oss til...nei, føler du dårlig kjemi, så bytt hvis det er mulig. Skal tross alt snakke litt med de framover, og føle en lettelse når man får svar på det man lurer på, ikke grue seg..

 

Er mange som skulle funnet seg noe annet og jobbe med av de helesøstrene asså....vi er da ganske sårbare når man hvertfall har fått sitt første barn!!!

 

Lykke til på 3 mnd kontroll...og tenk at går det dårlig, så kan du bare bytte;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå blir jeg litt nysgjerrig på hvordan det gikk videre på helsestasjonen... Fremdeles samme hs? osv.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann:) ser at det er en stund siden du har skrevet dette..:P er ikke så ofte her inne for å si det sånn...glemmer det litt bort:P

 

Men det gikk som det gikk, hun dro nok en gang frem den vektkurven de har på dataen og viste meg at kurven går sånn ca rett oppover...

 

og da spurte jeg henne direkte rett ut om hva hun mente jeg kunne gjøre...og da svarte hun at jeg kanskje kunne redusere litt på maten snuppa fikk...men det er jo ikke akkurat enkelt å "sulte" sin egen baby..

 

Så jeg har valgt å ikke høre på henne, hun kan si hva hun vil..

 

Og på 5 mnds kontroll akkurat det samme og da spurte jeg henne om jeg skulle kjøpe nutrilett kur til henne kanskje?:P hehe

og da tror jeg hun skjønte at hun hadde sagt ting litt "kvasst" til meg..:P og ba om unnskyldning..

 

Så vi har forsatt samme hs..hører ikke på henne..men er der når vi må:P

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...