Fru HottenTott♥♥ Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Her kommer vi nok til å servere øl, og vin til maten. Men det blir vell til at vi tar et glass eller to dem som vil ha - ingen flat fyll med. Også kanskje cognac/likør til kaffe koppen senere på kvelden. Ettersom jeg ammer, blir det vell mest sannsynlig julebrus på meg. Kan være jeg tar et glass vin til maten, hvis det er lenge til neste amming - eller så får hun flaske måltidet etter. Vi får se hva jeg gjør.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Nei, har aldri vært vant med alkohol på julaften. Samboern kommer nok til å ta en akevitt før maten, og sikkert en øl til maten, det samme gjør nok stefaren min, og sikkert onkel. Jeg har aldri sett mamma drikke noe som helst med alkohol på julaften, og det gjør ikke jeg heller. Jeg må dessuten kjøre hjem etterpå, så det er ikke noe alternativ.
Superpappa! Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Ikke noe alkohol på juleaften her i gården. Drikker aldri med barna til stede
NoDoubt Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Nei. Er det en dag jeg klarer meg godt uten alkohol så er det på julaften!
Herkules Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Her blir det jul hos oss og vi serverer det som hører med. Dvs litt øl og aquevit til maten Det blir ikke så mye, men jeg er glad jeg ikke skal hjem, at jeg er hjemme og kan kose meg med øl til maten. Lenge siden jeg ikke har vært gravid eller ammende på julaften. (2003 God jul:)
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Nei. Har aldri gjort det før, ser ingen grunn til å begynne no. Er ikkje glad i verken øl eller vin. Eller sprit for den del ;-p
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. desember 2009 #8 Skrevet 19. desember 2009 Nei vi drikker ikke når barna er til stede. Det har vi ikke gjort siden vi fikk barn. Svigerfam drikker når vi feirer med dem, men jeg liker det ikke når de drikker når det er barn til stedet.
NoDoubt Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Derfor har vi alltid julen hjemme! Da styrer vi alkoholen og da er det null alkohol!
Lene~mor til tre Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 Nei ingen av oss drikker i det hele tatt
Jojo x3 Skrevet 20. desember 2009 #11 Skrevet 20. desember 2009 Vi har heller ikke noe alkohol på julaften (ikke ellers heller), men svigerfar koser seg med litt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. desember 2009 #12 Skrevet 20. desember 2009 Jeg drikker ikke alkohol noen av juledagene. Drikker (nesten) aldri når barna er tilstede eller om de sover hjemme. Er ikke vant med alkohol til jul heller. Men bf og hans familie skal drikke. Jeg bryr meg egentlig ikke om at de tar noen glass til maten ol. Jeg har alltid vært helt edru og barna merker det. Nå er ikke jeg der lenger, så har ingen mulighet til å gi dem den tryggheten om de trenger dem =/
Agehya Skrevet 20. desember 2009 #13 Skrevet 20. desember 2009 Siden jeg skal ut og kjøre på kvelden (hjem), så blir det ikke noe drikke på meg. Tar meg vel et glass vin og koser meg når barna er i seng, rekner jeg med. Det blir nok øl og akevitt til maten, og sikkert konjakk til kaffien. Men ingen drikker noe særlig, er som regel alt for mette til det.
skorpionfruen Skrevet 20. desember 2009 #14 Skrevet 20. desember 2009 Ja men med måte. Min samboer har aldri sett meg full så jeg stopper når jeg kjenner at jeg har drukket. Jeg drikker vin fordi det er godt ikke for å få rus. Blir sikkert ett glass til maten, siden jeg ammer holder det. Liker ikke øl eller akevitt så det holder jeg meg unna uansett.
Guri malla Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 Er selv oppvokst m foreldre som drakk på julaften, gjorde ikke noe galt, men ble jo godt brisne. Gjorde ikke meg så mye, var vant m helgefyll og faren min ble jo så grei når han hadde drukket Jeg liker ikke alkohol til maten, så blir brus, men gubben og svigers tar seg nok en akevitt og kansje en konjak til kaffen, noe jeg synes er helt greit
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. desember 2009 #16 Skrevet 25. desember 2009 Her må jeg faktisk redigere meg selv litt:) Det var faktisk ingen alkohol til julefeiringa nede hos mamma og de i år. Samboern kjørte bilen hjem for første gang så lenge vi har vært sammen tror jeg. Han tok seg 3 juleøl etter vi kom hjem, og ungene var i seng, men det var alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå