Gå til innhold

Dere som jobber 100 % - og har 2 eller flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det å jobbe 100 % under 3. svangerskap. Hvor lange holdt dere i jobb evt. ble sykemeldt og hvorfor? Gått bra hittil, men ser jo at den totale belastningen er mye større med to barn i tillegg til 100 % jobb sett sammenlignet med førstemann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 33+2 og har jobbet 100% hele tiden. Begynner å kjenne det litt, men nå er det heldigvis juleferie. Har ingen planer om å legge inn årene før permisjonen begynner.

Men nå er jeg lærer, og selv om det er tunge tak og mye stress i karakterstrida i januar, er det ikke fysisk stress. Jeg kan sitte / ligge og gjøre en stor del av jobben (prøveretting, forberedelser, møter o.l), selv undervisningen kan jeg ta sittende siden jeg jobber en del med datamaskinen. Hadde nok ikke kunne gått i feks sykepleier- eller barnehagejobb i fire uker til...

Skrevet

Jeg var forbausende frisk i mitt tredje svangerskap, både kvalme og bekkenplager var mye mindre enn i de to første. Jeg jobbet full tid uten problemer helt til jeg plutselig av alle ting fikk svangerskapskløe.. Det var helt forferdelig, jeg klødde og klødde, egentlig på hele kroppen men særlig på leggene og inni hendene og under føttene. Jeg sov aldri mer enn et par timer i strekk før jeg desperat måtte opp og avkjøle kroppen men kalde kluter, kalde dujser og kalde kremer (fra kjøleskapet). Ble 50 % sykemeldt ca uke 30 og et par uker senere ble jeg 100 % sykemeldt. Jeg var totalt utslitt og var nødt til å sove et par timer på dagtid for å ta igjen tapt nattesøvn.. Prøvde forskjellige medisiner, men kløen satt til et par uker etter fødselen.

Skrevet

Så flinke dere var! Håper det går bra for meg og, men sitter lite i jobben min. Inn og ut av bil. Opp og ned av trapp. Ofte ned på huk. Slik blir det kynnere av for min del, men ser frem til å jobbe så lenge jeg bare kan da.

Skrevet

Dette lurer jeg også på.

Jeg er 15 uker på vei med 3., har to barn fra før. Eldste er 2 år og 9 mnd, mens yngste er 9 mnd. Jeg jobber i bhg, og klarer ikke helt å se for meg å jobbe hele veien ut.

Har vært mye kvalm hittil, og nå har jeg begynt å kjenne det litt i bekkenet også :P

Stressende dager på jobb, med mange barn og få voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...