Gå til innhold

Vikariat og svangerskap


Lykken_er_tre

Anbefalte innlegg

Er litt stresset over jobb situasjonen, har ett vikariat som går ut i slutten av januar.

Har derfor ikke noe særlig lyst til at noen kolleger skal finne ut at jeg er gravid, regner med at vikariatet blir forlenget, men er redd for at det ikke blir det om svangerskapet kommer frem.

Det er flere som står klar for å ta over mitt vikariat og jeg vet jo med gru at jeg ikke klarer å skjule det så fryktelig mange uker til.

Det er mitt andre barn og jeg ble tidlig stor i første svangerskap så regner med at jeg kommer til å bli det denne gangen også.

 

What to do?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hva slags jobb har du ?

 

Blir butikksjef i januar i ny kjede så jeg er jo litt i samme båt hehe ....

 

Litt usikker på hva jeg hadde gjort men du kan jo minst jobbe i 6 mnder til ca :)...

 

Så kanskje ta en prat med sjefen om at du vil fortsette og vente med å gi beskjed om graviditeten.

 

Kanskje si at du vil ha 6 mnder til feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hovedtillitsvalgt i LOs største arbeidtakerorganisasjon.

Du har full rett til å få fornyet vikariatet ditt. Ingen skal bli forbigått selv om de er gravide. Likestillingsloven og arbeidsmiljøloven er det som i varetar dette. Ring arbeidstilsynet for råd. De har en svartjeneste.

Hvor lenge har du hatt kontrakt, er det midlertidige kontrakter du har gått på. Har du hatt en slik kontrakt mer ett år, så skal du ha en skriftlig oppsigelse 1 mnd før kontrakten din går ut. Har du hatt slik avtale i mer en 4 år, så skal du behandles som om du er fast ansatt. Men her er det også hull i systemet, er kontraktene feil utfylt, så kan du allerede nå ha rett til fast ansettelse. Arebidsmiljøloven § 14.9.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaflos... bare et spm...

 

Der jeg jobber nå så utnytter de sine ansatte. Slutter der 31. des, men tenkte gå videre med det ...

 

Hvem snakker man med da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og råd:)

 

Jeg får forlenget vikariatet mitt 3 mnd av gangen ( er førskolelærer) har jobbet der i 6 mnd.

Tror jeg holder det for megselv ut januar så får jeg bare ta praten med styrer når det blir aktuelt med ny kontrakt.

 

Føler meg litt snikete, men det får bare være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å snakke med sin egen fagforening, hvis man da er organisert. Hvis ikke, så er det lurt å kontakte arbeidstilsynets svartjeneste. De gir deg gode råd på veien.

Hvor lenge har du vært ansatt, kontrakten din går ut den 31.1.2010. Se det jeg skrev i forrige svar.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...