Gå til innhold

Juletre - med eller uten barnas hjemmelagde pynt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når lillegutt blir så gammel at han lager egen julepynt skal den selvfølgelig henge på treet. Det er jo bare søtt da:)

Skrevet

Med!!

Skrevet

Med - men jeg håper ikke de lager samme julepynt som jeg gjorde da jeg var 12 (hadde klistremerker på av blant annet A-HA...)

Skrevet

Jeg lurer på hva foreldrene til de som ikke henger opp barnas kreasjoner i juletreet sier til barna, når barna stolt kommer hjem med pynten. "Sorry kid, dette passer ikke inn i min minimalistiske smak, vennligst lag noe i hvitt og sølv neste år...."

Skrevet

Haha tante grusom, den var god!

Her er det juletre med all verdens pynt fra 4-åringen. Synes det er den aller fineste pynten jeg, for den har hun strevet med å få til..;o)

Skrevet

Hehe.

Man kan alltids håpe at barna får et helt eget tre å pynte med sin pynt i disse hjemmene.

(men må innrømme en ting til: Håper treet vårt om noen år ikke blir overlesset av papirlenker... særlig ikke lenker fra året før...)

Skrevet

Hvis jeg skal være helt ærlig, så sier jeg uten. Det er fordi jeg er lei mammas overfylte juletre hvor du knapt kan se det grønne. Her er det kun 2 farger og ikke mer. Og nei ikke samme fargene 2 år på rad - rett og slett pga overfylte tre traumer som liten :)

Men og et stort men her - lillegutt skal fint få lov å henge opp sin pynt når han kommer hjem med den - blir nok juleverksted her til neste år også. Så jeg er ikke så kjip at jeg nekter han å pynte med egenlagd pynt.

Skrevet

Med, og synes juletre ikke skal være så "stilriktige", miks av alt er mest hygge og mest Jul.....men jeg er nøye med å plassere lys og fordele ting litt utover treet, men lar barna være med å pynte det selvsagt.

Skrevet

MED - såklart.. Det er jo julepynt med sjarm!

Skrevet

Da snuppa her begynner å komme hjem med egenlagd pynt (heldigvis lager de ikke juletrepynt i bhg) så skal hun få sitt eget juletre på TV/Lekerommet. Hjemmelagde julelenker eller nisser kommer ikke på mitt tre. Og jeg er faktisk sikker på at hun kommer til å synes det er mere stas med eget juletre enn å få henge pynten på det i stua.

Vi har forøvrig laget noen juletrekuler sammen i år som skal på treet. Så det kommer helt ann på pynten.

Skrevet

Helt klart med!

Her er det i tillegg barna som pynter treet, så det blir masse pynt nederst og ganske lite øverst. Ofte mer pynt på den ene siden enn den andre også ;)

Så stolte og glade barn er vel verdt det, jeg kan pynte akkurat som jeg vil når ungene er voksne, men akkurat nå får de det på sin måte...

Skrevet

Definitivt med!

Hjemme henger fortsatt julepynten jeg og mine søsken har lagd på treet. Noe av det kjæreste som henger på treet er en, om jeg kan få si det selv, grusomt stygg engel som jeg lagde når jeg var liten. Den må henge der ellers blir det ikke jul.

Skrevet

Med! Gleder meg til ungene stolt kan henge opp egen julepynt. Papirlenker henger man ikke på treet, de henges i vinduet på rommet deres, det vet da vel alle;)

Men juletrepynt skal på, og annen pynt skal stilles ut i vinduer osv.

Synes det skal vise på treet at det bor barn der. Julen er jo mest for dem! Stilrene trær blir litt tamt.

Skrevet

med..

skal allllllldri ha et sånnt designer træ som ikke har nå anna en designer pynt på ..

mathias har laga en liten sånn juletræ pynt i år! å det skal på ! selv om det e bare 3 ringa!

Skrevet

Lager de så mye juletrepynt nå da? Her lages det mest annen pynt i bhg til mini,

Jeg liker at et juletre er stilrent, men hadde såklart hengt på lillegutts pynt dersom han hadde det.

Her i huset har vi 3 juletrær, jeg har pyntet det store i stuen, samtidig som lillegutt pyntet et annet som skulle stå på rommet hans.

Vi hørte på julemusikk og han stod på stol og pyntet så iherdig ved siden av meg:) Koselig!

Skrevet

Med!! mesteparten av juletrepynten vi har er hjemmelaget av en eller annen. Endel av juletrepynten ungene har laget havner i søpla etter noen år, ikke alt som tålerer flere sesonger, og ikke minst to kattepuser som okuperer juletreet i julen.

Skrevet

Uten.

Jeg likte IKKE vårt tre hjemme med masse hjemmelagde pynt og har ikke tenkt å ha et sånt tre. I fjor, da storesøster var 7,5 år, var første gang hun la merke til at hennes pynt ikke var på treet. Men jeg kjøpte et tre til henne, kanskje 150 cm høy, som hun kunne pynte akkurat som hun ville. Og hun var kjempefornøyd med å ha eget tre og ikke lei seg i det hele tatt at hennes pynt ikke var på det hovedtreet.

Men jeg beholder alt hun lager.

Skrevet

Nå har hun ikke laget noe julepynt enda da, men når den tid kommer vil de selfølgelig henges på juletreet :)

Skrevet

UTEN.

Synes det er helt grusomt... :-p

Nå har ikke jeg barn i lage-julepynt-alder, pluss at jeg har en "hang" til minimalistisk stil, og så lite pynt som mulig (noe i sølv, men det er minimalt). Får grøsninger av julegardiner osv..

MULIG jeg får et annet forhold til det hele med årene, men ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...