Gå til innhold

Alkohol i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på julebord med venninne mine i går (hjemme hos den ene) og da kom det en venninne som er gravid. Og hun drakk 2 glass vin (rød) og en snaps. Hun fortalte og at hun hadde drukket en øl før hun kom til julebordet. Og sist vi spiste middag sammen drakk hun og 2 glass vin til maten.

Er dette normalt?

Synes det er helt forkastelig jeg..!

Hun er 30 uker på vei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Det normale er å holde seg til alkoholfritt.

Skrevet

Ikke akseptert etter min mening. Jeg har nulltoleranse for alkohol i svangerskapet. Rørte ikke en dråpe. Har heller ikke drukket alkohol ved amming.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke er normalt, men jeg har også hørt om noen som har drukket to tre drinker på fest selv om de er gravide..

Hadde jeg sittet ved siden av, tror jeg jaggu ikke jeg hadde klart å la vær å si noe, heller.. Det er boe av det mest egoistiske og fæle du kan gjøre mot din egen unge.

Skrevet

Hvis hun vil ha et barn som ikke er friskt, er hun ganske garantert det, nå!

Det er jo nettopp lagt fram ny forskning som viser at alkohol er ekstremt skadelig for fosteret.

Skrevet

Nei, sånt advarer de imot, det kan tenkes hun har et alkoholproblem siden hun ikke klarer å la være, og drikke slike mengder. Jeg er ikke gravid, ammer heller ikke og drikker skjeldent mer når jeg er ute på fest, og jeg kjenner det også når jeg har drukket en halv flaske vin jeg, 2 glass er en halv flaske vin tross alt.

Jeg hadde sagt fra og bedt henne søke hjelp for alkoholvanene sine. Er en viss fare for at barnet har tatt skade av det, må jo være noe galt med personer som går så tvert imot de anbefalingene de går sterkest ut med, og er det noe jordmor/lege gir opplysninger og råd om om så er det nettopp slike ting som at de tilråder at man ikke drikker alkohol i svangerskapet.

Skrevet

Bullshit! Det er jo ikke garantert i det hele tatt.. Mange som drikker alkohol hver dag eller tar narkotika, får helt fine barn.

Men jeg er helt avholds under svangerskapet. Og tenker mitt om de som ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...