Gå til innhold

Eeeh sikkert et dumt spm, men.. ang vannkopper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det blir klort hull på dei, bør eg vaske den og ha plaster på? For at det ikkje skal bli infeksjon?

Og skal eg ha hvitvask på dei som er klort på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke vask og plaster. God håndhygene holder lenge, å prøv og ikke klø ;) Ta på tynne votter på natta hvis barnet klorer seg opp. Hvitvask smøres på etter som det klør, uavhengig om det er prikk,blemme eller åpent.

Åpne vannkopper som det blir verk (gul skorpe) på må behandles med salve fra legen i noen tillfeller (brennkopper) Men da ringer du bare legen for en time.

Du kan lese mer på lommelegen.no under Barnesykdommer.

Skrevet

Takktakk;)

Hmm fikk beskjed av legen at hvitvask skal smørast på med ein gang, om det klør eller ikkje. Han ligg her og er full av hvite prikker no, hehe ;) Men er det egentlig meint som klødempende?

Skrevet

Hvitvasken er lindrende og skal da stoppe kløen. Min gutt våknet flere ganger på natta da han hadde vannkopper og klødde veldig, så vi fikk vallergan sovemiddel av legen, da sov han hele natta. Unngikk da den verste kløen, virket som hvitvasken tok kløen på dagtid, men på natta var det verre:(

Skrevet

Vil bare tipse deg om å ha på potetmel. Greia med vannkopper er at de klør så lenge de væsker, potetmelet trekker til seg væske.

Er det en liten baby du har? Evt. litt større, som kan bruke hel pysj med fot og glidelås? Ta på en sånn pysj, og dynk ungen i potetmel, inni bleia (evt.) og gni det godt inn. Det er mer effektivt enn noe annet.

Skrevet

Nei er ein 5 åring ;)

Me fekk klødempende medisin og av legen. Som skal drikkes. Får det aldri i han, Har ikkje prøvd ein gang.. Så det med potetmel skal eg prøve! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...