Gå til innhold

...samme kveld "angret" jeg utsagnet... Fødehistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag 16.desember skrev jeg et innlegg om at jeg lengtet etter å kjenne skikkelig smerte.. Noen timer senere "angret" jeg det utsagnet bittelitt ;)

Tirsdag og onsdag hadde jeg vært på modningsakupunktur for å prøve og få fortgang på ting. Jeg kjente ikke noe som helst tegn til endring etter disse timene, men mulig de hjalp likevel..;).Onsdag kveld gikk jeg meg en tur på ca en halvtime, spiste litt kveldsmat og gikk å la meg. Ikke før jeg hadde inntatt sovestillingen min, fikk jeg et skikkelig menssmertetak i magen. Dette hadde jeg jo hatt i flere uker allerede, så tenkte ikke spesielt over det. Da det derimot kom 3 slike tak på rappen, begynte jeg å føle at noe annet var på gang!

Jeg gikk på do et par ganger, ruslet litt rundt på stua og gjorde klar siste rest av fødebagen, sånn i tilfelle. Jeg er førstegangs, så regnet med at jeg hadde god tid på meg. En time senere var riene så tette og intense at vi ringte føden. De sa jeg bare kunne holde meg hjemme litt til, men at jeg skulle ta kontakt igjen hvis riene fortsatte å komme så tett. Fra første rie startet, var det maks 4 min mellom hver. En halvtime senere satte vi oss i bilen og dro til føden for en sjekk!

Jeg ble undersøkt av jordmor rett etter ankomsten og jammen var det ikke 4 cm åpning! Da var det bare 1,5 time siden riene startet!! Riene kom tette som hagl og jeg ble lagt inn. Var veldig lettet over å slippe og reise hjem igjen! Jeg fikk sitte i badekar og ble sittende der en times tid. Ble da sjekket på nytt og det hadde åpnet seg til 5 cm. Riene kom da med under ett min mellom hver, så det var ganske slitsomt! Rakk ikke å komme over den ene rien før det kom en ny.. Jeg fikk prøve lystgass, men spydde som en gris! Fysj, så ekkelt :P Jeg spurte om epidural og anestesilegen fikk satt en med en gang! Det var som å komme til himmelen :D I 6 timer lå jeg der uten en eneste smerte og bare nøt at kroppen jobbet likevel! Da det var full åpning, slo de av epiduralen og fikk meg opp for å gå. Jenta lå ikke helt på bekkenbunnen og jeg hadde ingen som helst pressetrang. Da jeg la meg i senga igjen, fikk jeg beskjed om å presse litt likevel, slik at hun kunne komme seg litt lengre ned. Jeg hadde fortsatt ingen pressetrang og etter en time med press var jeg temmelig utslitt.. Det skulle gå ytterligere en halvtime før lillepia var ute, så jeg presset altså i ett kjør i 1,5 time...Slitsomt! Det ble endel revning både den ene og den andre plassen, men etter to timer med sying var jeg lappet sammen igjen!

Men, det er så absolutt verdt alt slitet! Nå sitter jeg her med den vakreste lille jenta og klarer ikke ta øynene bort fra henne :) Vi sliter litt med ammingen, men har tro på at det kommer seg!

Da takker jeg for meg for denne gang og ønsker alle dere fødeklare lykke til!! Håper dere får en flott jul og et gledelig nytt år :)

PS! Min vakre lille jente kom 3 dager før terminen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med vesle adventsjenta deres ;o)

Kos dere kjempe mye fremover, og må dere ha en riktig god jul og et godt nyttår.

Nå har jeg bedt jr. om å holde seg inne til over nyåret siden han ikke har giddi å komme enda, for jeg har ikke tenkt å ligge på sykehuset på julaften...he he

Skrevet

Gratulerer! Kanskje vi alle burde skrive slike innlegg i håp om at det setter ting igang? :P

Kos dere masse i julen :)

Skrevet

Gratulerer masse,jeg ligger på Ullevål og ønsker meg vondt og,men har jo f...meg aldri hatt så lite kynnere og tak gjennom hele svangerskapet som jeg har nå,er det mulig????:-////

Skrevet

Det hadde ikke jeg heller de to siste dagene, så kanskje det slår ti hos deg også nå :) Lykke til i allefall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...