Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er røde store flekker på hver side av navelen. Har snakket med jordmor og lege, og de sier at det ikke er svangerskapskløe.

Det klør kun når jeg blir varm eller er nydusjet.

Og jeg klør kun på magen. Ingen andre kroppsdeler.

Noen plasser virker det som det begynner å tørke ut, andre plasser er det litt ruglete (hvis dere forstår hva jeg mener).

Inni mellom i dag har det vært litt varmt. Men det kan skyldes sittemåten min, da jeg satt litt framover bøyd å leste avisen.

Det hjelper å stryke lett over det.

Noen som har opplevd dette og / eller vet hva dette er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå: Jeg har, ikke er. (Helt i starten på innlegget)

Skrevet

Heisann:) jeg har det samme som deg! Fikk rød prikker på magen og kløe. Var mest kløe på undersiden av magen og på sidene.

Jeg ringte JM og de kalte meg inn dagen etter til blodprøver.

Fikk påvist lettere svangerskapskløe med forhøyet lever-gallesyre verdier. Blir fulgt opp hver uke nå.

Jeg kjøpte en derma olje til dusjen for ikke å bruke parfyme baserte såper. Det hjalp for meg å smøre inn med weleda fødselsforberedene olje på magen hver gang etter dusjen.

Jeg syntes også at dusjen gjorde kløen verre.

Du må sjekke det ut for å utelukke svanger.kløe:)

men de som har virkelig høye og farlige verdier klør som regel så ille at dem ikke sover om natta og kløen sitter da inni hender og under føtter.

Uansett, jeg sjekket ut mitt kløende utslett og veldig greit å få oppfølgning:))

Skrevet

Jordmoren snakket om histamin(?). Legen mente det var ikke vits å ta blodprøver, for dette var ikke svangerskapskløe.

Ingen råd fra legen om hva jeg skulle gjøre med det.

Skal til fastlegen på tirsdag, kommer til å ta det opp med henne da.

Jeg kjenner liv hver dag, flere ganger om dagen, så jeg er ikke urolig på den måten. Bare så ekkelt med de flekkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...