fått nr 2 <3 Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 i det siste så har jeg fått skikkelig stikkesmerter i skjeden når jeg står oppreist eller går(trenger ikke å gå mer enn ett par meter eller reise meg fra stolen før de starter). Kjennes nesten ut som om hele underlivet skal revne å ungen skal falle ut :S Til tider ekstremt ubehagelig og vondt. Flere som har det slik og evnt. vet hva det kommer av? er i uke 34 i morgen.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 har det også sånn og var til sjekk på føden i går, men legen fant ingen ting, det eneste de evt mistenkte var uvi og sendte urin til dyrking
fått nr 2 <3 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2009 Ingen uvi her hvertfall har slike tester hjemme og sjekket sist hos jm på torsdag også. Sikkert bare lillen i magen som presser nedover
venterpåTage Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Når hode hans holdt på å feste seg fikk jeg veldig vondt i underlivet.... Jeg forklarte det som om jeg fikk en kniv opp i underlivet... Det er skambeinet/symfysen som utvider seg... er jo en type bekkenløsning... Kan det være dette du kjenner ?
fått nr 2 <3 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2009 Har jo bekkenløsning så kan være Han har ikke festet seg enda her men ligger med hodet nede. Regner med at det er fordi han er tyngre å det blir ett slags press der nede pluss noe med bekkenløsning kanskje
Mini09&Lille12 Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Sniker meg inn her en liten tur..har ei lita jente på 6 måneder nå. Men kjente meg så igjen i dette spørsmålet. Jeg hadde det også sånn de to siste månedene!! Det jeg husker best fra svangerskapet , for det var så himla vondt!! Men venninnene mine hadde ikke sånn, så er veldig individuelt. Jeg er ikke så høy, så jordmora mi mente det var hodet som presset på, og jeg kjente det godt fordi jeg ikke er så stor. Bebin lå med hodet ned nesten hele tiden også, pga liten plass. Smertene er vanskelig å beskrive, for man vet liksom ikke helt hvor de er hen.. Nederst, innafor skambenet og stråler ned. Kjennes ut som noen stikker en med noe og vrir om!!! Sitter man et sted, så klarer man ikke sitte stille, for det er så vondt. Særlig etter man har spist. Er grusomt ubehagelig. Men verdt det selvfølgelig. Lykke til!! Snart ferdig nå!
Vimsetrollet Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Jeg har det også sånn. Spurte jm om dette i går - hun sa at det er mange gravide som sier det, men hun visste ikke helt hva det kom av - men hun var sikker på at det ikke er farlig!
venterpåTage Skrevet 19. desember 2009 #8 Skrevet 19. desember 2009 leser at noen går med sånne smerter lenge men viss det er noe trøst gikk det over etter 3 uker for meg... Men jeg ble henvist til fysioterapaut... Jeg gikk på krykker og gjorde ikke de store bevegelsene... du får også kjøpt noe som heter bekkenbeltet som hjelper deg men det kosta 600,- kr og med 1 mnd igjen tok jeg meg ikke råd til det...
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 19. desember 2009 #9 Skrevet 19. desember 2009 Hei. Jeg venter nr 3 og har hatt det slik i alle svangerskapene. ca etter uke 30 og til fødselen. Har gått til 3 forskjellige jordmødre - og elle 3 har forklart det med at det komer når hodet legger seg ned og begynner å presse seg nedover. hodet trenger ikke være festet for att man skal kjenne disse smertene. Jeg bruker å forklare det som om å få en kniv opp i sjeden ( selv om jeg tror det er myyye vondere ) Det er bekkendet som forbereder seg på åpning når hodet trykker nedover. Vil bare også nevne at jeg har også alltid hatt styrtfødsel, fordi ungene har kommet seg lagt ned før fødselen startet. Jordmødrene har også sagt at stikksmertene har en sammenheng meghodet som kommer lengre og lengere ned - og til slutt ender med en kjapp fødsel. Mvh meg
annabe36 Skrevet 19. desember 2009 #10 Skrevet 19. desember 2009 Jeg hadde det sånn siste mnd forrige gang, og fikk forklart at det kom av at hodet stanget nedover. Kjente det bare av og til men typisk når jeg forsøkte å gå litt. Gikk 16 dg over tiden så det hadde ikke noe særlig effekt i forhold til modning/åpning for min del.
Julebeibi på vei :) Skrevet 20. desember 2009 #11 Skrevet 20. desember 2009 Etter som jeg har skjønt har det noe med modningen og gjøre denne stikkingen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå