september2009+april2012 Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Har litt problemer med å få jenten min på 3.5 mnd til å sovne innen "normal" tid på kvelden. Vi har prøvd en stund å legge henne i 20-21 tiden, men hun våkner alltid etter ca 30 min igjen og er lys våken! Lar vi henne ligge litt og prøver å få henne til å sove igjen, bare gråter hun. Er i godt humør når hun får komme opp da og sovner ikke for natten før vi legger oss i 23 tiden. Hun har hatt samme rytme siden hun ble født omtrent. Er jo i grunnen ikke et veldig stort problem siden hun sovner når vi legger oss og sover godt om natten, men hadde vært greit å få til leggerutiner litt tidligere på kvelden etter hvert. Noen tips til hvordan vi kan få det til? Hun sovner forøvrig alene i sengen uten noe problemer
Bromelia Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Det er ikke lett å få sånne små til å sovne for natten. Gjør det egentlig noe at hun er våken til klokka 11 da? De sover jo mye i løpet av dagen, Så du og mannen får jo tid for dere selv litt innimellom. Da jenta mi var baby (har en i magen og for øvrig...) Så ammet jeg henne siste gang for natten i halv tolv tida, Og da fikk vi noen timers søvn alle sammen før hun våknet i 3-4 tida igjen. Noen skikkelig leggerutine fikk vi egentlig ikke før hun begynnte med grøt da hun var 5 mnd. Da startet vi vel kveldstellet sånn i halv ni tida tror jeg. Jeg synes at det ikke er noen vits i å starte med legginga for tidlig. Deilig å sove litt utover da. At ikke morgenen starter ved 5-tida liksom.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Litt tidlig med grøt til kvelds til en baby på 3 mnd da...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Du kan ikke forvente at en så liten baby skal ha døgnrytme, hun må nok bli litt større først før du kan forvente mer normale leggetider. Jeg hadde latt henne være oppe til kl 23 jeg. Når hun blir større og mer våken på dag kan du innføre leggetider i den tiden du prøver nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå