Gå til innhold

Jeg savner pappa'n min...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går gennom førjulstiden med ............

Jeg savner pappa'n min, jeg!

Jeg skulle si så mye annet, sånn som jeg pleier å si til de som lurer, sånn som svigerfamilen:

"Joda, det går greit. Det er jo lenge siden! Jada, han var jo syk."

Men når alt kommer til alt har jeg lyst til å SKRIKE:

Jeg savner pappa'n min, jeg!

Familien min skjønner tegninga, men min svigerfamilie gjør det ikke. Det er SÅ vanskelig å formidle hvor U-kjekt jeg syntes det er at min far er død!

Han var ikke ...han var alkoholiker, i all troverdighets...et eller annet!

Han var ikke all verden å stole på, han sviktet på mange områder, helt klart!

Vet ikke helt hvordan jeg skal takle svigers formaninger om at jeg har det bedre uten han!? Jeg skjønner hvor de kommer i fra og de ønsker bare det beste for meg, men....det er FAREN min de snakker om! Som de ikke kjente! Som de bare har hørt om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner ikke pappa eller stefaren min.

De var alkoholiserte, voldelige, manipulerene og pedofile menn.

Vi har det bedre uten.

Skrevet

Takk hi for at du deler dette med oss..

det er greit å savne pappaen sin.... snakk med din svigerfamilie dersom det er viktig for deg at de forstår at man kan være glad i sine nærmeste selv om de er alkoholikere..bak alkoholen var ett menneske du var glad i.. noen trenger å høre at det var mannen bak alkoholen du savner og var glad i ... ikke alkoholen og livet det ga han (antar jeg...)

uansett lykke til gjennom julen...

Skrevet

Min far var verken voldelig, manipulerende eller pedofil!

Han var bare en snill mann som alkoholen tok helt overhånden på...

Det er så trist! Jeg savner han så fryktelig :-(

Skrevet

TAKK, anonym 03:24 :-)

Du har helt rett! De vil bare beskytte meg og jeg klarer ikke helt å uttale hva jeg egentlig tenker....

Det er så mye "bæsj" som de vet om, samt de er av den heldige opplevelsen at de ikke vet OVERHODE hva jeg snakker om....

Jeg må nok ta en prat med de, men det er så mye...og så mye psykologi for at de skal i det hele tatt skjønne hva jeg snakker om....

Jeg MÅ bare, jeg bare kunne ønske at de "slapp" å høre det!

HI

Skrevet

Hvem har sagt at din far var voldelig eller pedofil?

Jeg sa at min var det.

Skrevet

Min far slet med store depresjoner. Han kunne bli veldig sint, men la aldri en hånd på noen av oss hjemme. Det var veldig vondt å se hvor mye han slet til tider, uten av vi kunne gjøre noe...

I gode perioder var han verdens fineste menneske. Savnet etter han er sårt, da han døde av massiv hjerneblødning for snart 4 år siden.

Håper du har det godt der du er nå, pappa'en min <3

Skrevet

pappan min døde for litt over ett år siden, hjertet som ikke ville mer. Savner pappan min jeg og!

Skrevet

Det er trist å lese at svigerfamilien din på mange måter ikke lar deg sørge over faren din. Selv om de nok mener godt, og vil ditt beste, så er det ikke godt å ikke få sørge. Uansett om han var alkoholiker, ikke til å stole på, og skapte problemer for deg og andre, så var han pappan din! Det er helt naturlig at du savner han og at du synes det er trist at han er borte.

Jeg har selv mistet pappan min til alkohol, og han døde også for et par år siden. Jeg savner han selv om vi hadde minimal kontakt de siste årene. Men, kanskje mest av alt, så savner jeg på en måte muligheten for å ordne opp med han, for å forstå hvorfor han gjorde som han gjorde, og hvordan det var å være han.

Jeg er trist fordi sjansen for å forstå mange av min barndoms sår har blitt borte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...