Gå til innhold

vitaminer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som tar vitaminer for gravide etter 12. uker? Og evt hvilke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folsyre og omega-3. Har fremdeles noen tabletter igjen med folsyre (begynte litt sent), så den bruker jeg opp. Har stående en pakke Lifeline for gravide og tenkte begynne på den etterpå. Hvertfall å ta omega-3 kapslene (de svære kalisum tyggetabletten er fæle).

Skrevet

tar noen jeg kjøpte i usa, megaboks med 300 tabletter. heter prenatal vitamins, for gravide og ammende. og så tar jeg omega 3 kapsler

Skrevet

så det er ikke farg ta de vitaminene man tok de 12. første ukene? Står på pakken "tas 1. trimester", er "gravid" fra apotek

Skrevet

Jeg dobbeltsjekket med de på apoteket om tilskuddet "gravid" var fint også etter 1. trimester og det er det. Eneste med folat er at hvis man har overskudd kan det maskere eventuell b-12 mangel, men hvor ofte sjekker man den? (med mindre man er meg som har b-12 mangel, men jeg tar sprøyte hver annen mnd ca)

I tillegg tar jeg en hemofer jerntablett siden jeg ikke spiser kjøtt samt 3 omega3 kapsler (som er en kapsel mer enn dosen, men jeg har knirkete ledd om vinteren og har alltid tatt en litt høyere tilskudd av omega3).

Skrevet

Jeg spiste også opp boksen min med folsyre, tok vel slutt omkring uke 15, tror jeg. Nå tar jeg trankapsler og mulitivitaminer uten A og D.

Skrevet

jeg spurte legen min om jeg kunne fortsette med den fra lifeline selv om det stod frem til uke 12 på den, og han sa det kunne jeg godt gjøre, da den folsyre n du ikke trenger bare skylles ut av kroppen igjen.

Men det med at den skjuler en eventuell B12 mangel har jeg ikke hørt om, ville ikke det vært noe jeg ville merket at jeg hadde manglet før svangerskapet? Med mindre babyen kanskje tar ekstra av dette også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...