fresh Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 jeg hadde min på høyre, og bytte over da jeg fikk gifteringen
M@msen Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Du kan velge selv, men her i norge er det vanlig å ha den på høyre. Stort sett resten av verden har den på venstre! Jeg hadde forlovelses ringen på høyre, byttet til venstre når gifte ringen ble satt på høyre:)
Lady lovely locks Skrevet 19. desember 2009 #9 Skrevet 19. desember 2009 I Norge har vi ringen på høyre hånd. Nesten hele resten av verden har den på venstre. Min iranske vennine sier de har den på høyre hånd fordi, det hjerte ligger på venstre side. Vis du har studert en anatomisk tegning av blodåresystemet til et menneske går holved blodåren til venstre arm rett i hjerte. Blod åren fra høyre arm har en noe mer kronglete vei til hjerte. Personlig bytter jeg etter humøret. Jeg synes huden bak ringen blir så dvass vis jeg har den på samme finger forlenge, så så mye legger jeg i det
Lady lovely locks Skrevet 19. desember 2009 #10 Skrevet 19. desember 2009 Jeg mente å skrive at min iranske vennine har den på venstre hånd.
Tweak Skrevet 19. desember 2009 #12 Skrevet 19. desember 2009 Vi har valgt å ha ringene våre på venstre hånd :-) Det er jo hjertesiden, som hun sa i Reisen til Julestjernen! Pluss at jeg tror ikke jeg hadde taklet å ha ring på høyrehånden... Tror jeg hadde følt at den var i veien ved skriving etc. Men det er vel en vanesak! Min forlovede <3 har nå vent seg til å gå med ring, men i begynnelsen tok han den av når han skulle sove etc. Det var så uvant for ham! Nå har han den på hele tiden :-D
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 19. desember 2009 #13 Skrevet 19. desember 2009 I norge er det høyre som er vanlig, men det er en del land som bruker venstre. I sverige mener jeg bla at de bruker den på venstre. En jeg kjenner bruker den på venstre da etter at han holdt på å miste fingern pga ringen hang seg fast i utstyret når han jobbet. Rev nesten av seg fingeren og fant ut at det var mere praktisk å bruke den på venstre.
lindynatt Skrevet 20. desember 2009 #14 Skrevet 20. desember 2009 Høyre men her i Tyskland har man egentlig forlovelsesringen på venste og bytter så over til høyre når man gifter seg. men vi (min mann er tysk) fulgte norske tradisjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå