Terese med to jenter Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Er i uke 30 og min side her på barnimagen står det at babyen nå er ca 1100 g. På ultralyd sa han i går at babyen nå var ca 1700 og kom til å bli GODT OVER 4 kg dersom jeg gikk til termin!!! Men lengde og størrelse var også større enn terminen skulle tilsi, så kan det være mulig at jeg har feil termin??? Egentlig tror jeg ikke det da, for den stemmer med menstermin også.. skjønner bare ikke hvorfor denne babyen skal være så stor. Datteren min var 3000 g da hun ble født en uke før termin.... Noen meninger?
LivetErEnLek Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Min mellomste var estimert til å bli 4,9 kg ved termin og kom ut 15 dager på overtid og veide 3750. De bommer ofte veldig har jeg inntrykk av.
Terese med to jenter Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Åh, det hørtes jo veldig bra ut... Men lengden og hodeomkretsen tar de vel ikke feil av? Men kanskje babyen akkurat har hatt en "vokseperiode" og så er den ikke så veldig stor til å være i uke 30 likevel??? Håpe, håpe Takk for svar...
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Førstemann ble født nesten en halv kilo lettere enn vektestimeringen tatt dagen før. De kan ta feil på alle målene, skal ikke bomme mange millimetrene på målepunktene før det blir feil. Mye fostervann gjør det også vanskelig å måle. Ellers er det vel ikke størrelsen på barnet som avgjør hvor vond en fødsel blir hvis du bekymrer deg litt for det.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 nå har ikke jeg vært på vekstestimering, men vil bare si at om du skulle få en stor baby trenger du ikke bli redd for det jeg fikk en stor gutt på 4200, og det var en veldig enkel og grei fødsel som av jordmor ble karakterissert som en drømmefødsel =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå