Terese med to jenter Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Er i uke 30 og min side her på barnimagen står det at babyen nå er ca 1100 g. På ultralyd sa han i går at babyen nå var ca 1700 og kom til å bli GODT OVER 4 kg dersom jeg gikk til termin!!! Men lengde og størrelse var også større enn terminen skulle tilsi, så kan det være mulig at jeg har feil termin??? Egentlig tror jeg ikke det da, for den stemmer med menstermin også.. skjønner bare ikke hvorfor denne babyen skal være så stor. Datteren min var 3000 g da hun ble født en uke før termin.... Noen meninger?
Elsie84 Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 det samme har jeg fått fortalt.. jeg har på UL i uke 28 og da var babyen 1,5kg og alle mål var over gjennomsnittet.. vet ikke hva dette betyr jeg.. legen sa at babyen lå ann til å bli stor.. men det er ulogisk at jeg skal få en kjempebaby da både jeg og min samboer var 3100g når vi ble født og jeg er liten i utgangspunktet 48kj og 158cm høy.. legen sa at det var forskjellig når de vokste og la på seg.. noen legger mindre på seg i slutten av svangerskapet slik at det jevner seg ut liksom.. men neimen om jeg veit
HeidiL Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 barnimagen er helt ute og sykler på vekt og lengde! ikke tro på det du leser her inne - babyverden er bedre, men uansett så er det jo bare et gjennomsnitt, da... må jo være mange over og under for at man skal finne snittet... men her inne så er de knalltynne inntil de liksom plutselig legger på seg en kg på to uker! helt ute og kjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå