Gå til innhold

Hvordan tror dere min neste fødsel vil bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det er umulig å forutse.. men hvis det blir vanlig vaginal fødsel uten noen spesielle omstendigheter..

1. fødsel: Fostervannet gikk fredag kveld. Fikk regelmessige modningsrier som gjorde sinnsykt vondt. Holdt på til søndag formiddag.

Hadde 3 cm kl 14 søndag. Det gikk for sakte og jeg måtte settes igang med drypp.

Fødte 4 timer senere.

Tror dere neste vil ta like lang tid? Er det sånn at man slipper unna den lange modningstiden når man har født før?

Og det at det gikk 4 timer fra jeg ble satt i gang til jeg fødte er det kun takket være dryppet?

Hva tror dere?

Blir 2 år imellom fødslene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første fødsel var litt lik din, maseriene startet lørdag kveld og ble kraftigere utover natta. Begynte lekke fostervann i sekstiden søndag morgen, resten gikk med et smell noen timer senere. Var inne på sykehuset første gang i ti-tiden på søndag formiddag med rier hvert tiende minutt, men ble sendt hjem igjen. Var tilbake i ett-tiden med rier hvert femte minutt og ble lagt inn. Hadde 7 cm i fem-tiden på ettermiddagen, rier hvert 3-5 min. Fremdeles 7 cm klokka sju søndag kveld. Fremdeles 7 cm klokka elleve søndag kveld og ble satt på drypp. Fødte halv fire mandag morgen..

Andremann gikk bedre! Startet med rier i ett-to tiden på dagen, tok seg gradvis opp utover ettermiddagen. Ble ikke skikkelig vondt før i ti-ellevetiden om kvelden. Tenke det ville ta like lang tid som forrige gang så jeg drøyde så lenge jeg orket med å dra på sykehuset. Var inne på sykehuset i tre-tiden på natten, ble sjekket og en overrasket jordmor målte ca 8 cm åpning! Vannet gikk da hun sjekket meg og da presset fra vannsekken forsvant gikk det tilbake til ca 7 cm. Ble satt på drypp utpå morgenkvisten og fødte klokka halv ni morgenen etter at jeg kjente første rie.

2,5 år mellom fødslene.

Skrevet

Min første fødsel var nokså lik din. Jeg måtte også ha drypp for å få fortgang i sakene.

Min andre fødsel ble jeg satt igang 12 dager på overtid. Jordmor tok da vannet ved 4-5cm åpning. Riene startet med en gang, om enn uregelmessig. Det var snakk om å sette meg på drypp etter 2 timer, men så startet plutselig pressriene, og 20min senere var han ute :).

Skrevet

Så det finnes håp for meg altså:)

Orker ikke en sånn fødsel igjen.

Det var ufattelig slitsomt.

Sov ikke på to døgn og i tillegg til smerter var jeg utslitt på slutten..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...