Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Skjønner at det er umulig å forutse.. men hvis det blir vanlig vaginal fødsel uten noen spesielle omstendigheter.. 1. fødsel: Fostervannet gikk fredag kveld. Fikk regelmessige modningsrier som gjorde sinnsykt vondt. Holdt på til søndag formiddag. Hadde 3 cm kl 14 søndag. Det gikk for sakte og jeg måtte settes igang med drypp. Fødte 4 timer senere. Tror dere neste vil ta like lang tid? Er det sånn at man slipper unna den lange modningstiden når man har født før? Og det at det gikk 4 timer fra jeg ble satt i gang til jeg fødte er det kun takket være dryppet? Hva tror dere? Blir 2 år imellom fødslene..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Min første fødsel var litt lik din, maseriene startet lørdag kveld og ble kraftigere utover natta. Begynte lekke fostervann i sekstiden søndag morgen, resten gikk med et smell noen timer senere. Var inne på sykehuset første gang i ti-tiden på søndag formiddag med rier hvert tiende minutt, men ble sendt hjem igjen. Var tilbake i ett-tiden med rier hvert femte minutt og ble lagt inn. Hadde 7 cm i fem-tiden på ettermiddagen, rier hvert 3-5 min. Fremdeles 7 cm klokka sju søndag kveld. Fremdeles 7 cm klokka elleve søndag kveld og ble satt på drypp. Fødte halv fire mandag morgen.. Andremann gikk bedre! Startet med rier i ett-to tiden på dagen, tok seg gradvis opp utover ettermiddagen. Ble ikke skikkelig vondt før i ti-ellevetiden om kvelden. Tenke det ville ta like lang tid som forrige gang så jeg drøyde så lenge jeg orket med å dra på sykehuset. Var inne på sykehuset i tre-tiden på natten, ble sjekket og en overrasket jordmor målte ca 8 cm åpning! Vannet gikk da hun sjekket meg og da presset fra vannsekken forsvant gikk det tilbake til ca 7 cm. Ble satt på drypp utpå morgenkvisten og fødte klokka halv ni morgenen etter at jeg kjente første rie. 2,5 år mellom fødslene.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Min første fødsel var nokså lik din. Jeg måtte også ha drypp for å få fortgang i sakene. Min andre fødsel ble jeg satt igang 12 dager på overtid. Jordmor tok da vannet ved 4-5cm åpning. Riene startet med en gang, om enn uregelmessig. Det var snakk om å sette meg på drypp etter 2 timer, men så startet plutselig pressriene, og 20min senere var han ute .
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Så det finnes håp for meg altså Orker ikke en sånn fødsel igjen. Det var ufattelig slitsomt. Sov ikke på to døgn og i tillegg til smerter var jeg utslitt på slutten.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå