olla Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Er det da greit å innvie sin ektefelle?? Om en er leder på en arbeidsplass, kan en da la ektefellen komme med råd? Hva synst dere?? Det er ikke meg dette gjelder, men sånn via via kjente.
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Det kommer jo litt an på om det er privat eller offentlig arbeidsplass, og om de har interne retningslinjer mht. taushetsplikt osv. Rent prinsipielt, uansett arbeidsplass, mener jeg det er en uting at en involverer ektefellen. Men det blir jo selvsagt gjort og mange er jo avhengig av sin partner til å spille ball med, samtidig må en da være sikker på at ektefellen ikke har behov for å formidle dette videre. Jeg er involvert i min manns vanskelige personalsaker, og han i mine, og det er bare positivt for alle parter involvert.
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Med mindre ektefellen sitter i samme ledergruppe så har man taushetsplikt. Men så lenge det ikke kommer frem hvem som er problemet eller ektefellen har mulighet for å skjønne dette mener jeg at man ikke bryter taushetsplikten.
olla Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2009 ektefellen vet navn og alt, og taushets er visst ikke overholdt. Venninna til venninna lurte på hva hun skulle gjøre, hvem hun kunne snakke med. Er dette en fagforeningssak??
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Ja, om hun kan bevise det. Fagforeningen vet jo hvordan de skal og kan gå fram, for det er ikke alle styrer som har så klare regler på slikt.
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Det bør absolutt tas videre ja. Brudd på taushetsplikt er alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå