Gå til innhold

Var dette en styrtfødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet gikk halv syv riene begynte ca kl 8. 3 cm åpning halv ti. Fødsel kvart på 11. Det gikk fort, men var det en styrtfødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes mange forskjellige definisjoner på styrtfødsel, men i følge Gro Nylanders bok så var dette en styrtfødsel, ja.

Man regnes ikke som i aktiv fødsel før ca 3 cm åpning, og fra da gikk det jo bare en drøy time.

Skrevet

Fødselen min tok i underkant av fire timer fra jeg kjente murringer i magen første gang. Jeg dusjet og ordet meg, men kjente murringer med ujevne mellomrom, og de varte bare 15-20 sekunder hver gang.

Etter en times tid ringte jeg føden. Hun trodde ikke jeg var i fødsel, men ba meg ta en tur ned, de hadde en rolig kveld, så jeg måtte gjerne komme innom. Var på føden to timer etter første "murring" og fødte under to timer etter ankomst. Hadde fire cm åpning halvannen time før gutten ble født, men det ble ikke kalt styrtfødsel... (Vannet gikk på en av de første pressriene, bare et par minutter før fødselen var over...)

Jeg lurer litt på hva som egentlig er en styrtfødsel jeg, men høres ikke ut som om noen av oss har opplevd det:)

Gjest Filifjonka
Skrevet

I følge sykehuset jeg fødte på, var styrtfødsel under tre timer. Så ja, da var det styrtfødsel.

Skrevet

Tre timer for førstegangsfødende.

To timer for flergangsfødende. Regnes fra 3-4 cm åpning.

Skrevet

Tror det. Med nummer 2 brukte jeg 1 time 45 minutt. Det var fra jeg kjente de første murringene.

Med nummer to våknet jeg klokken 07.00 presis. 08.50 var prinsen født.

Var iallfall styrtfødsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...