3 søte små Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Hvem skal jeg velge til gutten min?
Tante Bassa Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Mange flotte guttenavn, men min favoritt er Jakob :-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Uff, det er jo bare fem på dusinet navn der... Edward er vel det eneste som har litt sjarm og personlighet...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Sty unna Lukas, Linus, elias og Jakob. altfor vanlige og kjedelige.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 IKKE veld Lukas,det er jo så desperat mange som heter dette!utrolig lite originalt navn,selv om det er fint....det blir så brukt opp... liker elias eller edward best
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Hvordan kan du si at Linus er vanlig??? Du søkte på mannsnavnet: Linus Det er 614 menn som har Linus som første fornavn. Det er 449 menn som har Linus som eneste fornavn. I fjor økte tallet fra ca 350, dvs. med i overkant av 250. Med tanke på at det bil født 50.000 barn i Norge i året (ca 1/2 gutter), er hverken Linus poppis, eller vanlig.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 EDWARD! det er så fiint <3 hadde ikke gubben min noe han skulle ha sagt så har sønnen min het det =) gratulerer foresten <3
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Edvard (men unngå w om du ikke er britisk)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Jeg må bare nødt til å skrive at sønnen min heter Lukas Ser og vet at mange ikke liker det, men hjelpes.. bare fordi mange har det, så skal andre styre unna? Jeg visste ikke at det var ett populært navn faktisk når vi valgte det i 2007, men det viste det seg jo i ettertid. Vi bare fant ett navn vi likte (var barnefar som så navnet i en avis faktisk) og er fortsatt fornøyd med det =) JEG kjenner ingen andre som heter det eller vet om noen .. og heller ikke i barnehagen er det non som heter det Velg det DU vil ha og liker, ikke etter hva andre heter og mener. Gutten min er hvertfall miiin Lukas, ikke en av mange. Og da må jeg jo såklart si at jeg liker det navnet best Elias er også fint
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #13 Skrevet 19. desember 2009 Mener også at Linus er litt poppis. I hovedsak fordi det er et litt spesielt navn som nesten ikke er blitt brukt overhodet, men nå plutselig blir det brukt relativt hyppig. Det er ikke poppis i den forstand at veldig mange heter det, men på den måten at det vil være svært typisk for vår tid, antagelig, når vi ser tilbake. Når det er sagt er jo alle navnene du har nevnt tidstypiske, noe som tyder på at du liker motenavn, og DET er da vel legitimt vet jeg. Ikke alle kjenner ekstremt på behovet for å skille seg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå