Axie Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Hei jeg er nå 6 dager over termin, og hodet har vært festet i minst 2 uker; jordmor sa i alle fall at det var festet for 2 uker siden. Det meste av denne tiden har babyen ligget i en "fast" stilling, tror jeg; rompa mot mine høyre ribben og masse sparking og bevegelse på venstresideden. De siste dagene kjennes det imidlertid ut som den har begynt å vri på seg: kjennes ut som den legger rompa mot min venstreside i blant og sparker mot høyre... Noen som vet om dette er normalt? kan hodet ha løsnet igjen? den kan vel ikke få kink i nakken eller, i verstefall, skade nakken når den holder på sånn (om hodet fortsatt er festet mener jeg) :-) Nysgjerrig og småengstelig hilsen :-)
HeidiL Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 min lille tulle har festet seg for en stund siden (er 36+4), men jeg sa til jordmor før hun undersøkte at jeg ikke trodde hun kunne være festet fordi hun har hatt rompa på både høyre og venstre side siste tiden også... men hun var altså festet og jordmor forklarte at selv om hodet er festet og ikke "slipper løs" så kan ungen "skru" seg frem og tilbake og sånn sett flytte på resten av kroppen... de skrur halvannen gang på vei ut under fødsel, så det var visst helt normalt og ikke farlig i det hele tatt ) så da ble i alle fall jeg beroliget )
Axie Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2009 å! det var jo veldig oppklarende og beroligende! takk for godt svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå