Gå til innhold

Har dere spart mye på BSU en i år da? ut..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

300,-

Ble trukket ved en feiltagelse.. Trenger ikke BSU, har bolig! :)

Skrevet

Trenger ikke BSU? Jeg har også bolig, men sparer likevel på BSU pga skattefordelen og rentene. Bare for 2009 får jeg over 5000 kr i rente pluss 4000 kr i fradrag på skatten. Tjener minst 9000 kr på BSU'en min hvert år framover. Man er dum dersom man IKKE sparer i BSU dersom man har mulighet til å gjøre det!

Skrevet

Brukte bsu kontoen da vi kjøpte hus.

Skrevet

Ikke noe, BSU'en min forsvant for flere år siden da vi kjøpte bolig =)

Skrevet

Full pott. Og heldigvis ble sparegrensen økt i fjor sånn at vi kunne fortsette å spare :)

Skrevet

20 000 kroner gikk inn i januar, og 20 000 nye skal settes inn neste måned. Da mangler det bare 10 000 før den er full! :)

Skrevet

Vel, vi brukte våre BSU'er da vi kjøpte bolig i høst.. Begge er til neste år for gamle til å ha BSU, og derfor orket vi ikke å fortsette å spare i BSU. Og nei, vi er ikke dumme som du kaller det, hadde til sammen nesten 300000 i egenkapital bare på BSU da vi kjøpte huset!

Skrevet

Man er ikke DUM om man ikke sparer i BSU.

Skrevet

Har satt inn 20 000, og har med dét rundet 100 000 i år.

Jeg rekker akkurat å fylle konto'n (150 000 spart) innen aldersfristen (året man fyller 34 år) - LITT heldig med timingen, med andre ord.... ;)

Kjøpte forøvrig bolig tidligere i år, men kommer ikke til å bruke BSU'n før den er full..med mindre jeg "må"! :)

Skrevet

Full pott på begge to. Mannen sin er full neste år, så da skal den løses inn :-) Min har ende en del år igjen.

Skrevet

Ikke en liten lort engang. Jeg ble for flere år siden tvunget av sosialkontoret til å tømme kontoen før jeg kunne få hjelp av dem, og dermed har jeg ikke mulighet til å spare på denne måten igjen.. (hvis man løser ut pengene og de ikke brukes på bolig får man også skattesmell, så heia sosialkontoret)

Skrevet

Jeg avsluttet bsu kontoen min nettopp. Hadde bare spart 13000 på den og jeg ikke inntekt alikevel. Hus bygget vi for 5 år siden, så for min del er det bedre å spare penger et annet sted.

Skrevet

20.000! Fornøyd med det. :) Er første året mitt.

Skrevet

Hm.... muligens et dumt spørsmål (for jeg er virkelig dum for tiden..det om at hjernen krymper i 3.trimester stemmer VELDIG bra på meg...)

Men hvordan kan mannen din ha full BSU-konto i år, med tanke på at grensen for full konto har økt med 50 000 i år, og man kun kan spare 20 000 pr år???

Skrevet

Kanskje han har hatt den full lenge - da får han vel renter hvert år? Ikke sikker på dette altså, men regner med det er sånn:)

Skrevet

20 000. Har vel rundt 130 000 nå, og må spare 2-3 år til for å få fylt den opp. =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

1300,. men jeg åpna den for 2 uker siden da :)

Skrevet

Jo, man er dum hvis man ikke sparer i BSU dersom man har mulighet til det. Jeg skrev mulighet, hvis dere ikke fikk det med dere. Hvis man avslutter en BSU med feks 30 000 kr på uten å spare videre, har man tapt masse penger på det. Lånefordelene får man uansett, så lenge kontoen er opprettet før boligkjøpet. Dersom man sier nei takk til så mange 1000-lapper gratis hvert år i skattefordel og renter er man dum.

19.41: dersom dere hadde nesten 300 000 i egenkapital på BSU, som i praksis betyr at dere ikke kan spare særlig mer uansett pga grensen, og uansett måtte avsluttet kontoene pga alder, da har dere brukt det fornuftig. Slik den er ment for å brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...