Kelly Hopter Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Vet jeg fikk et bra tips her ifjor,om blandingen til å sette sammen huset med,og glasuren. Har selvsagt ikke skrevet det ned,så håper noen tar seg tid til å svare..
Gulosten™ Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Ha eggehvitte i melisen i stedet for vann.
3nydeligesmå Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Stivpisk eggehviten før du har i melisen. Sikt i melisen litt og litt,lag den skikkelig tjukk.(Når du tar vispene ut skal ikkje spora etter dei gli ut) Då får du skikkelig fluffy "snø" som ikkje renner.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Smelt sukker til lim! Og bak ditt eget hus. Bruk gjerne ferdig deig, men stek huset selv. Det ble mye mer sjarmerende enn ferdighuset vi kjøpte i fjor. Tine sin julebrosjyre har en fin mal på den siste siden...
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Jeg fikk tips her inne for 2 år siden om å bruke karameller som lim. Smelt karameller i en teflonkjele. Jeg bruker max 5 min på å montere huset:)
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Konditorer anbefaler melis, eggehvite og sitron. Jeg har limt sammen en kirke med blandingen i går. Bakdelen er at en må holde et par minutt til det er stivnet, men en har også tid til å jusetre. Ha noen rette bokser, t.d melist, pasta, til å støtte opp litt.
prekæs Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Det beste rådet er å få med seg en voksen datter under monteringen. Å montere ett pepperkakehus alene er ett stort problem, men i år gikk det som en drøm. Neste år skal arkitekten utarbeide noe bedre tegninger riktignok. Og huske på takvinduene.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Lag icing, det funker veldig bra!
Musemor med tre søte små Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 SINTEF, avdeling for byggforsk, lagde noen "byggeforskrifter" http://www.sintef.no/Byggforsk/Nyheter/Unnga-byggskader--bak-pepperkakehus-etter-forskriftene/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå