Gå til innhold

Koking av flasker til 6,5 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte må dette gjøres? Tidligere da han var 0-3 mnd kokte jeg dem etter hver gang,men de siste mnd har vi brukt lite flasker. Når jeg nå begynner i jobb igjen etter nyttår blir det nok brukt en del flasker og da lurer jeg på om dem må kokes etter hver gang når han da er 6-7 mnd gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker flaskene etter hvert måltid til mine, men koker ikke vannet deres. Jeg vet ikke hvor nødvendig det er egentlig. Sikker noen her som vet bedre enn meg:)

Skrevet

Jeg kjører i sterilisator etter hvert måltid... Gutten min er 8 mndr. Vet ikke om det er nødvendig, men det koster så lite og har blitt en vane, så jeg har egentlig ikke tenkte så mye over det..

Skrevet

Babyen får jo i seg generelt mer bakterier nå enn tidligere, da han putter leker i munnen hele veien og ligger mye på gulvet. I denne alderen skal jo alt smakes på, så der er i grunnen derfor jeg lurer på hvor viktig det er med koking av flasker.

HI

Skrevet

Jeg tror det er noe med at bakterier som danner seg i melk er spesielt uheldige...

Skrevet

Jeg har flaskene i oppvaskmaskinen, sett på maskinen om kvelden og har reine flasker klar til neste dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...