nicknavn Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Nå er jeg rimelig irritert og med god grunn syns jeg. En arbeidskollega truet på mandag at hun sykemeldte seg om hun måtte på aftenvakt julaften. Hun har lenge prøvd å få byttet vakten. Det kom ikke til å være problem å bli sm, hun kom bare til å syte på seg utbrenthet, sa hun. Jeg trodde hun ikke kom til å gjøre det, men så kom sykemeldingen. Turnusen har vært klar lenge og vi som ikke skulle vært på jobb, har lagt planer, men nå må en av oss inn på den vakten. Vi som hadde fått fri julekvelden, jobbet i fjor, så i år var det det andre laget sin tur. Så nå venter jeg og 3 andre i spenning på hvem som trekker vinnerloddet. Hvor er arbeidsmoralen?
....mammatilto... :))) Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 mange rare skjeler der ute ja. Skjønner at du er irritert på henne og av god grunn. Jeg er selv sykmeldt ut desember og det er sikkert noen som er irriterte på meg også, men jeg er gravid og formen er ikke på topp så da sier det seg selv. Synest ikke du skal bruke energi på henne jeg, er ikke vært det!
nicknavn Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Jeg hadde ikke vært irritert om hun hadde vært syk, men å dikte opp sykdom når det egentlig er for at hun overhodet ikke vil jobbe den kveldsvakta, så blir jeg det. For konsekvensen er at jeg har 1/4 sjans for at det er jeg som må jobbe og jeg jobbet kveld i fjor. Så nå var det hennes tur til å ta kjipevakta. Ikke bare er det julaften som det mangler folk, men også 1. og 2. juledag.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Vel, har ikke arbeidsgiver mulighet til å stille spørsmålstegn ved en sykemelding? Mener å ha lest et sted at arbeisgiver kan ta kontakt med nav eller noe dersom de mistenker at sm er gitt på falskt grunnlag.
nicknavn Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2009 Ja tror det, men har aldri hørt at noen arbeidsgiver har gjort det i helsesektoren. Men om de gjorde det, så tror jeg ikke det er dager nok til å få henne på jobb? Det er helg nå og 2,5 arbeidsdag til uken.
dykkedama Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 sykemeldingen hennes kan påklages. Så lenge hun har gått rundt til sine arbeidskollegaer og sagt at hun SKAL sykemelde seg fordi hun ikke gidder jobbe, så stiller hun ikke så fryktelig sterkt om arbeidsgiver velgere å påklage den. Noe jeg syns at arbeidsgiver absolutt burde. Er det ingen ekstravakter hos dere som gjerne vil jobbe i julen da? Som regel finnes det alltid en ekstravakt uten familie som ønsker å tjene ekstra med penger. Skjønner du er i en kjip situasjon, og er helt enig med deg i at dette er FEIL FEIL FEIL!! Hun har visst et helt år qat det er hennes tur neste gang til å jobbe kveld julaften, så dette har ikke kommet som en overraskelse på henne. Nei, be arbeidsgiver påklage sykemeldingen...
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Arbeidsgiver kan klage på en sykemelding om h*n mener den er gitt på feil grunnlag, og da skal legen ta det til etteretning og evnt revurdere den...
nicknavn Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2009 Huff, vi har satt inn det vi har av ekstravakter i julen, men må nok byttte og sjonglere dette, men akkurat nå ser det mørkt ut. Skal se på om en av oss 4 kan gå en mellomvakt eller kort vakt, så vi får litt julekveld. Skal snakke med lederen min, men hun har jo tatt juleferie, så det er jeg som har steppet inn og må ordne med turnusen. Hun som sykemeldte seg sa til meg og flere andre på vaktrommet at hun kom til å sm seg, men jeg hadde ikke trodd at hun gjorde det, at det kun var "snakk". Men nå vet jeg hvor jeg har henne og akkurat nå står hun ikke høyt i kurs.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Om du nå ha ansvaret for turnusen, så ville jeg ringt legen hennes på mandag om jeg var deg, og forklart situasjonen... høres ikke noe ålreit ut i det hele tatt
Ugl@ Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Synes det er jævlig dårlig gjort. Eneste grunn er hvis man er alenemor og skal ha barna, men da må det være mulig å bytte med noen synes jeg. Å sykemelde seg uten grunn blir å å skyve problemet over på noen andre, hvis noen hadde gjort noe sånt og jeg selv hadde fri egentlig og gikk å sykemeldte seg uten at de var syke så tror jeg f...meg jeg hadde frøset ut vedkommende totalt på jobben i lang tid etterpå. Blitt rein isfront. Sånt er uakseptabelt. Det går an å forskyve julekvelden litt hvis man jobber, sånn er det bare for folk som har selv valgt å jobbe i visse sektorer. Vil man ikke jobbe på slike dager/ kvelder så får man heller velge en jobb der man er garantert fri da...hvis ikke så får man heller dele på det og være solidarisk for å skape et godt miljø på arbeidsplassen.
elskerlivet Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 ring til nav på mandag, de kan la være å godkjenne sykmeldingen!! Er heeeeeelt tragisk at noen i det hele tatt får seg til å gjøre sånt.. er jo ikke bare arbeidsmoralen men også respekten mot sine kollegaer som er helt sinnsyk,,
Mom2Two Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Så utrolig frekt!!! Noen er så utrolig navlebeskuende og egoistisk. Så kjipt for den som må jobbe.
3snuppeliner Skrevet 18. desember 2009 #13 Skrevet 18. desember 2009 Så lenge noen kan gå god for at hun faktisk har sagt dette synes jeg det bør få følger, makan!!!! Hun bør skjønne at hun ikke bare kan gjøre sånt, noe så urettferdig overfor dere andre..=:-((
Tommage♀♂ Skrevet 18. desember 2009 #14 Skrevet 18. desember 2009 Om det er du som står ansvarlig for turnusen ville jeg ringt den sukemeldte og sagt fra om at du kommer til å kontakte Nav OG legen hennes. OG at du vil ta det til høyere hold, da du selv er vitne til at hun på forhånd sa hun skulle sykemelde seg bare for å slippe den vakta. I tillegg ville jeg i klartekst gitt beskjed om hvordan dette går ut over dere andre, og at hun ikke blir tatt i mot med åpne armer heretter.
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2009 #15 Skrevet 18. desember 2009 Den sykemeldingen bø det absolutt stilles spørsmålstegn ved, og det har arb.giver mulighet til.
nicknavn Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 18. desember 2009 Ja, jeg skal ringe lederen min for så å komme frem til hvordan dette skal løses. Om jeg er den som ringer legen hennes, så overprøver jeg jo legens vurdering og dette trenger ikke falle helt i god jord hos legen. Men nå vet nok min leder hvordan dette skal gjøres og det kan hende at det er hun som må ringe lege eller NAV, ferie eller ei. Vi var flere som hørte at hun sa dette, så den saken skulle være grei. Jeg ringer også henne og snakker med henne om dette, at jeg kommer til å gå vidre med det, så blir hun klar over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå