Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Hei - håper noen vil gi meg noen gode tips. Jeg hadde for en uke siden en diskusjon med min mor som endte i at ho oppfattet meg som sint og urimelig og at ho alltid ente opp med skylda når noe hente i familien vår. Bakgrunnen var en avgjørelse som noen andre hadde tatt og som jeg var veldig lei meg for. Jeg har forsåvidt beklagd at jeg var urasjonell i selve samtalen, men min mor vil ikke se sitt egen rolle i at det ble en krangel i det hele tatt. Ho mener at jeg var sint og derfor hadde ho rett til å si det og at alle andre gir ho skylda - selv om ikke nødvendigvis jeg gjør det.... Jeg har nå sagt at jeg ikke kan ta med meg mann og barn hjem på juleferie så lenge forholdet er sånn mellom oss. Jeg orker ikke sitte et døgn i bil (tur/retur) når ho ikke ser sin rolle. Er det jeg som er helt urimelig her? (Må si at denne vonde kumpen i magen som jeg har nå kjenner jeg veldig godt igjen fra da jeg var liten. Den var et mønster i oppveksten min.) Takknemmelig for svar.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Feire hjemme med mann og barn, kos dere og ha det hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Har du vært urimelig, så har du vært urimelig. si unnskyld og svelg stoltheten.. ikke gjør det enda værre med å surmule deg gjennom julen..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Si beklager til din mor og at det ikke var meningen at ting skulle ta så av. Legg det bak deg, det er for dramatisk og dumt utspill å ødelegge julen på den måten. Ta dette som en lærepenge at du og din mor ikke bør havne i slike diskusjoner. Du har dine feil, hun har sine. Aksepter det og gå videre i livet som den voksne. Det innebærer at du har kontakt, ikke overdramatiserer og lar være med å havne i diskusjoner med folk du ikke kommer noen vei med uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Kan godt være din mor har vært urimelig, kanskje bærer hun også med seg gamle sår. Men nå er du voksen, nå har du sjansen til å vise det ved å opptre voksent. Svelg stoltheten, kjenn hvor glad du er i moren din! Oppfør deg høflig, varmt og kjærlig mot henne og alle i familien. Det er jul!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå