lita78ღ Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Det skjer av og til.... blir jo en stor klump tilslutt. Tips?
♥♥♥ Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 kanskje det hjelper hvis ho ikke får brødbitene så fort? også har jeg hørt at småbarn har lettere for å behandle brød som ikke er dagsfersk, men litt tørt. vet ikke i hvilken grad det stemmer...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Har h*n fått brød lenge? Sånn var det her også i starten. Så jeg sjekket med jevne mellomrom om det satt noe der oppe, og så pellet jeg det ned i munnen eller ut, alt ettersom hvor mye det var. Men etter ei uke med brødspising så hadde Lillenissen her fått dreisen på det, og nå setter det seg ingenting der. Tror det har med øvelse å gjøre. De trenger jo erfaringer med å skyve maten ned i svelget. Lillenissen er 7.5 mnd nå, og fått brød siste mnd.
Underveis --> Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Samme erfaring her. Klemte fast brødet oppi gommen i starten, men nå er det ikke noe problem, og han kan få mange biter samtidig. Dytter innpå, men det sklir ned gitt :-) Passet bare på at klumpen oppi gommen ble fjernet før vi avsluttet måltidet slik at han ikke satte den fast i halsen senere.
Plutselig_gravid Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Hadde samme problemet her. Helsesøster anbefalte å gi litt tørt brød fremfor ferske brød og det gjorde susen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå