Gå til innhold

Nå har jeg vært ute med 2 gravide venninner. OMG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv gravid, og det er jo kjempekjekt at to av mine beste venninner skal ha barn omtrent samtidig som meg.

Idag hadde vi alle tatt oss fri fra jobb for å treffes og handle litt gaver. Det var oss tre gravide, og to andre venninner som verken har barn eller familie. Det ENESTE de snakket om var graviditet,fødsel, ultralys, navn, pupper, sting, bedøvelse, hårfarger, oppdragelse, babytøy you name it! De sammenliknet ul- bilder og demonstrerte bæresjal og bekkenøvelser.

Jeg var glad for å endelig komme meg ut, å få høre hvordan det går med mine venner, om hverdagen deres, om hva de skal i julen, hvordan det går med familiene, og selvsagt om hvordan det går i graviditeten.

Men det ble ikke mye hyggelig. Det endte med at de ble sure fordi vi ikke viste stor interesse for deres voksende mager og at vi ikke ville tyde deres ultralydbilder, hva kjønn de ville få ol. Det er helt greit å snakke litt om at en er gravid, men det får være måte på.

Jeg forstår nå hvorfor noen mister venner når de er gravide. Det er jo umulig kjekt for den som ikke er gravid å høre på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa dere ifra da?

Kan skjønne de gravide venninne dine og da, men det kan bli litt mye..

Er gravid selv, og tar meg ofte i å bable i vei om de merkligste gravidtingene.. (Hva i alle dager har skjedd med meg?!) Og da sier heldigvis venniner ifra om at det nå blir for mye.. Hehe, er lett å glemme seg i alt. Og hvertfall med ei annen gravid venninne. Men skjønner godt at det kan bli for mye, og de burde hvertfall ikke bli sure. Og det er ikke kjekt å være den som ikke er gravid å høre på.. (Vært der selv) men er ikke lett å styre seg.

Skrevet

Når noe stort skjer i livet ens, så er det vanskelig å ikke prate om det, man har jo store forventninger, drømmer og planer, men klart, skjønner det kan bli litt i overkant.

Skrevet

noen er så inne i sin egen gravidboble at de sosiale antennen slutter å virke...dette skjer også når barnet er født, da er man i en babyboble det ikke er lett å komme seg ut av.

det er selvfølgelig veldig viktig å få lov til å snakke om det som opptar seg,men ikke hele forbanna tida...

stakkars de som ikke er gravid enda da...

Skrevet

Ja jeg synes synd på dem. Selv venter jeg nr 3, og jeg vil heller nyte det at jeg kan være meg selv nå i månedene før fødsel, og ikke måtte ha et spedbarn med seg over alt.

Ja vi ga beskjed, det var derfor de ble sure;-)

Vi er alle forskjellige, men nå forstår jeg hvordan det må være for de som ikke er på "det" stadiet i livet å høre på.

På ei anna side så føler jeg meg litt dum siden jeg ikke er like "glad" selv.

HI

Skrevet

Jeg synes du gjorde det rette i å si i fra, hvertfall! Stakkars de to venninnene som ikke er gravide. Tror jeg er ganske flink til å ikke prate så mye om graviditeten, selv om dette er min første. Vil heller vite hvordan vennene mine har det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...