Gå til innhold

Bruker dere truser/underbukser på bebisen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

... helt sikkert et veldig dumt spørsmål,men... jeg har litt problemer med å finne dette i butikkene. På Lindex hadde de en type med masse blonder og ettersom jeg ikke vet om jeg får jente eller gutt,synes jeg det ble litt feil. Bruker man bare bleie,body og strømpebukse? Er førstegangs og har null peiling hehe.... Og hvilke bleier er best?

Ha en flott helg,jenter! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt inn noen truser... Kan ikke tenke meg at det blir nødvendig, siden babyen skal ha på seg body. Hadde jeg skulle hatt genser innerst i stedet for body, så hadde jeg nok kjøpt noen truser også, men body virker mye mer praktisk! :-)

Jeg har ikke peiling på bleier, men har ei skuff full av gratisbleier, både pampers og libero, og skal prøve ut begge deler! Har nemlig hørt at det er forskjeller i fasongen på bleiene slik at noen sitter bedre enn andre avhengig av babyens fasong.

Førstegangs her også, he he! Håper jeg har nok klær og at jeg har riktige klær! Prøver å innse at butikkene alltids er åpne etter fødsel også, og at mannen skal klare seg fint med en god og detaljert handleliste om han må! :-)

Skrevet

har aldri brukt truser på babyen,blir bare mas om man skal ha så mye klær på de når de likevel blir skiftet på så mange ganger!

i stedet for strømpebukse er fine myke joggebukser å foretrekke (kan kjøpes på lindex)(om man ikke skal ut da selvfølgelig,da trenger de flere lag med klær) strømpebukser kan være harde og trange og vanskelig å få på,bedre med litt videre joggebukse og sokker synes jeg!Disse erhøye i livet og behagelig for babyen å ha på seg.

jeg likte pampers best i begynnelsen pga de var tynnere enn libero,men nå er det bare libero.

tror det er smak og behag her:)

Skrevet

Du trenger egentlig ikke truser før babyen er blitt en liten unge som kan gå på do selv og derfor ikke bruker body lengre siden det er vanskeligere å kle av. Eventuelt truse til en sommerkjole viss det er veldig varmt ute. Så leeenge til du trenger truse.

Kjøp omslagsbody i de minste størrelsene :) Da slipper du å plages med å dra bodyen over det skjøre og vinglete hodet til babyen. Bare å legge babyen oppi bodyen og kneppe igjen. Lykke til :)

Skrevet

Bruker bare body her, det har jeg gjort på mine 3, og skal nå bruke på nr 4...

Skrevet

Tusen takk for svar,da kan jeg fjerne en ting på lista:)

Og forhåpentligvis blir man litt klokere med tiden,hehe... ;)

Skrevet

Body og strømpebukse her også. Hvis det fortsetter å være så grisekaldt som det er nå ser jeg for meg at det blir body, strømpebukse, tynn genser og tynn bukse utenpå og helseteppe i vugga. Hvis ikke babyen sover under dyna mesteparten av dagen da. Får bare se det ann litt. Du lærer babyen din å kjenne litt etter hvert. Bare å kjenne i nakken at den er varm og ikke klam.

Når det gjelder bleier så må du se det litt ann. Vi begynnte med libero, og så ble snuppa veldig sår, og vi gikk over til pampers og hun ble mye bedre. Vet at andre også har opplevd motsatt. På barsel bruker de libero.

Skrevet

Truser begynte vi med når bleiene forsvant. Gutt da, mulig man kan pynte en jente med truse under kjole om sommeren .

Bleier: på gutten vår var det libero først for de er minst så pampers så libero.

De er litt ulike i størrelsen. Den minste til pampers var aalt for stor (han veide 2,9)

De billigste bleiene jeg handler er Pampers på Rema.

Bleier må prøves ut ja

Enig i at myke bukser med sokker ,eller kosedresser med føtter kan være bedre enn strømpebukser for de aller minste

Skrevet

Truser er ingen vits, fikk noen i gave brukte de et par ganger på sommeren under sommerkjole da det var varmt. slå et slag for omslagsbody!!! er et slit å tre de vanlige over hodet i forhold iallefall de første ukene. pampers og libro er en smaksak men etter diskusjon med mine venninner er dette det vi kom fram til libro er best for tisseunger, pampers best for bæsjeunger. når det er sagt er libro best i begynnelsen om du får en liten unge. pampers sin minste str er mye str. I det siste har jeg brukt billigbleier fra div billigbutikker er synes de er likebra og sparer masse penger men nå er snuppa 2 år da.

Skrevet

"før i tiden" var det vanlig å bruke en omslagstrøye og en stor truse (de kalte det brillebukse) på babyene, men det var før bodyene kom. Body er kjempepraktisk, spesielt omslagsbodyer.

Her kles babyer i body og sparkebukse, og så et deilig babyteppe i ull eller bomull. Hvis det er varmt ligger de i kun body og babyteppe. Strømpebukse syns jeg føles litt stramt og er vanskeligere å få på, så det har jeg kun brukt på dem jenta vår når hun gikk med kjole :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...