Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Kjøpte en vare på nett for noen uker siden som jeg måtte betale for når jeg bestilte dem. Og i dag har firmaet plutselig tilbake betalt pengene mine??? og jeg fikk varen forige uke... hva skjer?? kan de kreve tilbake pengene nå? Det er jo de som har gjort en feil..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 selvfølgelig kan de kreve tilbake pengene sine, det er jo deres penger. Du kan ikke bruke dem, du er jo klar over at det er gjort en feil.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 De kan ta igjen pengene ja.. Det beste er å ringe dem, og høre hva som er skjedd, så slipper du å få inkasso og slike ting.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 tror jeg bare venter og ser. er ikke sugen på å tilbakebetale pengene akuratt:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Da er det hvertfall best om du ringer dem, mulig dem gir deg en kompensjon for å være ærlig, eller bryet.. Om du bare venter, så er ejg ganske sikker på at pengene bare forsvinner igjen.
Guri malla Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Hadde latt pengene stå på konto og ventet og sett hva som skjedde, så uærlig er jeg, huff så fæl jeg er ;p
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Dette er faktisk ganske vanlig dersom man handler med Visa. Pengene blir trukket igjen, tro meg! Dette har noe med BBS å gjøre (bankenes betalingssentral) og er egentlig ikke en feil, men rett og slett noe som skjer i forbindelse med transaksjonshåndteringen. Har jobbet i bank så har hatt ganske mange spm angående dette :-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 hvor lang tid kan det ta? pengene har stått på konto i 3 dager nå
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Det er ikke godt å si. Firmaet må bekrefte at beløpet skal trekkes, det er veldig ulik praksis på når dette gjøres. Men det som er sikkert er at pengene garantert blir trukket en eller annen gang, du får ikke varen gratis, hehe. Firmaet avstemmer nok regnskapet sitt innimellom. Hvis du vil bli kvitt pengene ville jeg rett og slett ringt firmaet. Litt avhengig av hvilken nettbank du har, kan det være at beløpet allerede er trukket fra "disponibelt beløp". Det er derfor ikke sikkert du vil merke det når pengene går ut av konto. Det er nemlig forskjell mellom disponibelt beløp og bokført saldo, men det vet du vel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå