Gjest Tale30 Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Dette har jeg ikke gjort siden skolekjøkkenet i 6. klasse! Hva trenger jeg, og hvordan går jeg frem?
Gjest Tale30 Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Det er vel best å lage den samme dag som selskapet er? Sjokoladekake og muffins kan jeg lage dagen før ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Kjøp en ferdig bunn som er delt i tre. Fyll dem med allslags snadder, frukt bær, krem blandet med vaniljekrem. Du kan godt fylle den dagen før, men krempynten bør du ta samme dag.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Sukkerbrødet kan du vel lage dagen før, så pynter du kaken samme dag. Sjokoladekake kan lages dagen før, selv om jeg synes den er best nylaget og lunken, mmm:) Sjokoladekake er også kjapt å slenge ihop, så det gjør ikke noe som du venter med den. Finn deg noen enkle oppskrifter på nettet. Oppskrift på sukkerbrød står på sukkerpakken, tror jeg.
Gjest Tale30 Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Jeg hadde tenkt til å kjøpe ferdig bunn ja :/ Må ikke den dynkes eller noe? Selskapet begynner klokken tre så det kan hende at det er like greit å lage alt på formiddagen. Bløtkaken er jo ferdig stekt, og sjokoladekake og muffins tar vel en halvtime hver? Jeg bare ser for meg at alt går til **** og jeg er helt utslitt når gjestene kommer, hehe. Dette er jo bare generalprøven til barnebursdagene som kommer i fremtiden. Yaiks.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Jeg pleier å dynke med litt appelsinjuice.Det gjør susen. Fordelen med å ha på fyllet en stund før, er at det får god tid til å trekke inn i kaken og gjøre den ekstra saftig. Jeg ville gjort både det, stekt muffins og sjokoladekake dagen før, sånn at du ikke stresser for mye på selve dagen. Slike ting tar alltid lenger enn man tror.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 du kan dynke med melk hvis du ikke har noe annet, men det blir bedre hvis du blander appelsinjuice eller f.eks lake fra hermetisert ananas e.l. Og så dynger du jo bare på masse deilig bær, banan osv... og bruker krem og vaniljekrem om hverandre... Lykke til :-)
Lilleleen Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Jeg pleier å dynke i mozell, også fyller jeg med bringbærsyltetøy, banan og krem. Hvis jeg har marsipanlokk så fyller jeg kun med bringbærsyltetøy og krem. Lykke til med kakebaking og selskap )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå