Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Alt med måte sier bare jeg. Jeg er så glad jeg har en avslappet holdning til det meste. Det er veldig behagelig. Ps: Jeg kjenner en familie som omtrent aldri får godteri eller sukker, og en familie som gir barna dette med måte og fornuft. Hvem av barna tror dere sitter pal ved kakebordet og fråtser når det er bursdag? Og heller i seg så mye brus som de makter.. Vel, det er de som veldig sjelden får dette hjemme. Tipper barna deres kommer til å ese ut når de blir 16, og oppdager at det faktisk finnes annet enn rosiner og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Selvsagt! En pomfri er like mye kreftpinne som en røyk! *knaske gulrøtter*
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Joda, men så har du jo dei barna som ikkje liker godteri. Eg har faktisk ei som går i klassen min som ikkje liker sjokolade, eg vart heilt sjokka då ho fortalte det. Dottera mi lik heller ikkje godteri noko særleg, ho vil berre ha kvite smurf og et heller klementin enn sjokolade. Eg har også eit avslappa forhold til det, men det er jo forskjell på å aldri la barna vite at det finns sjokolade og at barna SKAL ete sjokolade ellers er ein ei mor som kjem til å få overvektige barn når dei forstår at det finns meir enn rosiner og nøtter;)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Hehe, visst de hadde dødd av pommes frites så hadde jeg ikke hatt 2 barn lenger;) for her får de pommes frites innimellom! og jeg har ikke dårlig sammvittighet for det.
The Bad Gal Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Tja, i teorien kan jo en pommes frites sette seg på tverka i halsen og kvele barnet. Ville brukt sånn nettingsmokk man kan putte mat i, for sikkerhets skyld! ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Jepp..Pommes Frites dreper..Forer man ungen bare med det så vil denne då av under-/feiernæring.... på samme måte osm om an forer ungen med BARE gulerøtter...VIl også da dø til slutt...ELler om man bare gir laks... Man kan også drepe en unge om man bare gir brokkoli til mat..... All mat dreper,- om man bare spiser en ting....Ingen mat dreper såfremt det er med måte, og litt av alt )
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 datteren min liker ikke godteri.. hun likte ikke sjokolade heller.. men det er visst noen spesielle typer hun kan spise litt av.. men hun spiser aldri noe mye. tar bare tt par biter, så vil hun ikke ha noe mere. hun er snart 6 år. men tyggegummi derimot... sånn rull inni en boks.. og gud! det går det på høykant. har det siste året endelig forstått at dette ikke kan svelges ;D pommes frittes er hun veldig glad i. vi spiser det i ny og ned. kanskje en gang annen hver mnd. og brus liker hun over hodet ikke. vil ikke smake en gang. hun liker ikke dette med kullsyren oppi... det sprutet i ansiktet hennes en gang.. siden har hun nektet å smake på det også.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Synes du bygger teoriene dine på litt spinkelt kildegrunnlag. To familier som du kjenner er neppe nok til å dra de store slutningene. Når det er sagt, så praktiserer vi den gyldne middelvei hva mat angår
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 En gylden middelvei er nok tingen her som med det aller meste!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Ja, man kan jo dø av alt mulig. Det er vel derfor folk er så superstressa med å gjøre "alt" riktig hele tida. Slapp nå av for faen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå