Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er 6 måneder på vei, og har blitt et skikkelig brødhode. Jeg klarer ikke å konsentrer meg om noe som helst, og det er utrolig dumt når jeg har oppgaver jeg skulle ha utført på jobb. Er det andre som har det slik? Er det noen som vet konkret hvorfor det er sånn? Er det medisinsk?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Er vel det som kalles ammetåka. Hadde samme probleme selv den siste tiden av svangerskapet å har det enda (pga amminga). Har nok noe med hormonene å gjøre. Er nok lite legen kan gjøre noe med men det du kan gjøre er å skrive opp ting du skal ha gjort på lapp eller lignende så er det lettere å huske på
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Av alle ting så jeg svaret på dette på Oprah show for en tid tilbake http://oprah.about.com/od/oprahshowrecaps/p/drozmenwomen.htm Ask Dr. Oz - Why Do Women Have Memory Loss During/After Pregnancy?: Dr. Oz called this memory loss "mommy brain" because a developing baby steals its mother's Omega-3 fats. The female brain also shrinks during pregnancy but rewires quickly and becomes more powerful after pregnancy. To improve short term memory, Dr. Oz suggests women add more Omega-3 fats and get plenty of sleep to help the growth hormones.
Let's hear it for the boys! Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Endelig fant jeg svaret på dette! Jeg har gjennom to svangerskap innbillt meg at ungen driver å stjeler hjerneceller av meg, men dette var jo mye mer logisk!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Veldig kjekt å få et svar på dette, ja! Jeg føler meg så utrolig nytteløs! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå