Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Hvorfor går folk heller på McDonalds etc. enn f.eks på kinarestaurant med små barn. Det går omtrent like kjapt, er sunnere og jeg har i alle fall en teori om jo flere forskjellige smaker barna blir utsatt for, jo mindre kresne blir de.
Gjest sug lut Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Hvis de våget seg noe annet sted enn McD kunne det jo hende de også måtte oppdra ungen til faktisk å kunne være ute blant folk, og det ville jo vært litt mye å be om.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Tja, her er det vel ganske så greit fordelt imellom fast-food og restaurantar. EInaste fordelen med til dømes MacDonalds og Burger King er jo at dei er tilpassa unger, dei kan leke, løpe og har i tillegg ein ballbinge. På dei fleste kinarestaurantane eg har vore på så er det ikkje mykje tilrettelat for at barn kan vere der. Det ender som oftast med at vi berre lager middag heime.
The Bad Gal Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 De har ikke lekerom på kinaen, hehe! Har vært på kinarestaurant med jenta vår et par ganger. Liker ikke så godt kinamat, men ble bare sånn. hun spiste litt. Kinamaten er ikke så veldig sunn, forresten, men bedre enn McD, det er sant. Forøvrig smaker alt likt der... Forøvrig er det sjeldent vi er noe sted som helst og spiser, hun synes det er pyton å sitte i ro ved matbordet, vil helst bare løpe rundt og ikke spise noe, så jeg prøver å spare de andre gjestene for orkanangrepet!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Respekt for foreldre som har skjønt at gjester på restaurant helst vil ha fred, og ikke utsetter for skrålende unger, uansett hvor sjarmerende de tror de er....
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Hvis man går en sjelden gang på McD, så gjør vel ikke det så mye skade. Men enig i at barn med fordel kan smake andre ting enn pommes frites ol når man spiser ute. Hater selv junkfood-restauranter generelt, pluss sånne kafeer på kjøpesentre ol. med dårlig mat. Vi drar heller på bakeri eller et ordentlig spisested når vi skal ikke skal spise hjemme.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Irriterer meg også over de restaurantene (vanlige) som kun har pølser og pommes frites på barnemenyen. Det burde gå an å få thaimat, kinamat, indisk i miniatyr-størrelse.... HI
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Du kan vel be om å få ein halv voksenporsjon av noko på menyen? Det gjer eg dei gongene vi et ute. Dog synest eg det er dumt at enkelte ikkje tåler å ha små barn der, eg merker iallefall at lysta på å ete ute når eg får masse blikk ifrå folk som meiner at eg forstyrrer dei. Verda er for alle, og barn burde iallefall ikkje bli sett på som ein plage. Men eg er samd med at har ein 14 barn som ein veit er høglytte og har mark i rumpa så burde ein kanskje tenke seg om. Vi går iallefall ikkje ut og eter om eg veit at dottera mi har ein trassdag.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Mener du det der Nupi?? Jeg blir gal av folk som synes det er greit at ungene løper og herjer rundt, uansett hvor tilrettelagt eller ei det er. Det er en spiseplass!!! Like greit å lære barna at ved middagsbordet sitter man i ro uansett hvor det er. Glad for at jeg har oppdratt barna mine slik at de setter pris på å gå ut å spise, uavhengig om det er på en stiv restaurant eller KFC... Husker godt at jeg fikk spm fra en veninne om vi skulle ta med oss ut å spise. "Vi kan gå på McDonalds for der kan barna herje så mye de vil". Hæ??
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Ja, det meiner eg. Dei som sett seg ved siden av ballbingen på Burger King veit jo kva dei har gjort, og har dermed mista retta si til å klage;) Men som eg skreiv lengre ned så er det viktig å sjå an dagsformen til barnet før ein går ut, eg tar aldri med meg ein overtrøytt trassete unge ut for å ete for både eg og dei andre gjestane blir jo slitne av slikt. Dottera mi sitt pent til ho er ferdig å ete, då vil ho leke eller gjere andre ting før eg har fått spist opp maten min. Då er det veldig greit å vere ein plass kor det er greit at ho spring litt imellom bordet vårt og ballbingen. Så eg er jo samd med deg, men meiner også at vi burde ha litt forståelse for at barn ikkje vil sitte i ro når dei er ferdige og resten har mat igjen. Eg meiner jo ikkje at barn kan herje seg ihjel ute når dei eter, men ein kan ikkje gje dei munnkurv og stroppe dei fast i stolen. Eg vel som oftest å ete heime enn ute med barn fordi folk blir så sinte med ein gong dei ser ein unge på restaurant. Vi blir uglesett før vi har satt oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå