Gå til innhold

Hormonspiral VS kobberspiral

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral, fordi den skal ha færre bivirkninger. Min gynekolog sa at hun var skeptisk til å sette inn kobberspiral. Mange fikk kraftige blødninger og pga det og andre bivirkninger måtte ta den ut. Vet ikke hva hun mente med "mange" da..

Var ganske fornøyd med hormonspiralen. Ikke vondt å ta hverken ut eller inn.

Skrevet

Kobberspiral- for da slipper en å proppen kroppen med hormoner, på en annen side så får en mindre og kanskje ingen blødninger med hormonspiral:-)

Jeg har hatt kobberspiral. Fornøyd, men fikk lange, kraftige og smertefulle blødninger.

Skrevet

Hormonspiral! Var veldig skeptisk til å tilføre kroppen hormoner, men det har gått kjempe fint.

Litt småblødninger de første 2 mnd. Blør mindre når jeg har mensen, ingen vektoppgang. Supert!

Var ikke vondt å sette den inn, men det har kanskje litt med hvor flink legen er.

Skrevet

Jeg har valgt kobberspiral fordi jeg ikke tåler hormonprevensjon. Var ikke vondt å sette den inn og har ikke merket noe til den så langt (ca 2 mnd). Har ikke fått igjen mensen etter fødsel, da, så vet ikke om jeg får mye blødninger/smerter da.

Skrevet

Jeg har kobberspiral og den skal ut snarest. Har bare vært plaget med blødninger etter at den ble satt inn. Hva skal man vel med prevensjon når man blør hele tiden?? Det er nå dritt rett og slett. Ville ikke anbefalt kobberspiral til noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...