Gå til innhold

Trenger noen råd:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlovet, gravid med nr 2 og har bodd med mitt livs kjærlighet i 4 mnd ca. Alt er supert og jeg føler meg kjempeheldig. Er også kjempelykkelig for å være gravid igjen.

Han er en kjempe flott fyr, og føler at datteren min på 3 som jeg har fra før ikke er så glad i han alltid. Hun er blitt litt sjalu i det siste og vil at jeg mammaen skal gjøre alt, er i trassalderen for fullt. Det er ikke ofte hun lyer meg, slår en del, og hylgriner for den minste ting.

Hvordan temmer man en treåring? Og hvordan skal jeg styrke forholdet deres?

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de noe særlig tid alene?Kanskje de finner tonen bedre da. Ellers er det vel viktig at hun får nok tid sammen med deg alene også, at dere kan finne på ting sammen bare dere to, selv om dere nå er tre. Ellers er det vel viktig å være konsekvent på hvilken oppførsel man ikke godtar, og at man fortsatt ikke godtar det selv om forholdene har blitt litt endret. Jeg har selv en jente på snart 3 og det er ikke alltid like lett å "temme" henne heller. Det kan ofte hjelpe å overse det når hun gjør noe jeg ikke vil at hun skal gjøre (så lenge det ikke er helt katastrofe). Hun må dessuten gå på rommet sitt og hyle hvis hun hyler fordi hun er sint og tverr, selvsagt ikke hvis hun er lei seg. Ofte kommer hun ut igjen etter en stund når hun blir lei og sier "nå er jeg ikke sint mer".. :-) Funker sikkert ikke på alle, men det har funket her..

Skrevet

Gratulerer forresten! :-) Så flott at du har funnet mannen i ditt liv og at du er gravid, det vil sikkert ordne seg mellom han og jenta di etter hvert. :-) Man må huske på at de er små og ikke har mulighet til å sette ord på alt de føler, da blir det gjerne en del hyling og fysisk utagering i stedet.. Så får vi som er voksne prøve å hjelpe dem med å sette ord på ting og ha tålmodighet (selv om det ikke alltid er like lett) ;-)

Skrevet

Dere har jo bare bodd sammen i 4 mnd så da er jo alt veldig nytt for henne. Du er kjempeforelsket og har en liten bebis i magen som også tar oppmerksomhet. Gi henne masse kjærlighet,- kos dere med henne begge to slik at hun føler at dere er en samlet familie. Kvalitetstid sammen:) Og ha faste grenser:)

MAsse lykke til:)

Skrevet

dette er nok noe hun vil takle bedre etter hvert vil jeg tro.ho er ikke så gammel ennå og dette er nytt fo rhun.foreslår at han tar ho med aleine på noe dere vet ho liker veldig godt.da blir det en litt mere positiv opplevelse for ho kanskje.og ho blir bedre kjent om de er aleine og gjør noe i lag enn å bare dere 3.

mange barn som reagerer som dette-og klart det er sårt for de.men de må bare godta dette som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...