Tøysetipp Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Er det sånn at man blir lettere gravid ved inseminering enn ved samleie? Forutsatt at begge hadde blitt befruktet under eggløsning. Dette er noe jeg ikke tør å spørre gynekologen min om med fare for å virke helt dust.
Ugl@ Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Nei, det tviler jeg på. Men økt sjanse siden det skjer under eggløsning, donor dere skal ha? I så fall skal også sæden være av god kvalitet. De fleste som prøver å bli gravide sjekker jo hverken eggløsning eller sædkvaliteten før de har prøvd uten en stund. Men du kan trygt spørre gynekologen uten å virke som en dust :-)
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Uff.. Jeg er så utålmodig. Det er sant som du sier mht. eggløsning og at de fleste ikke sjekker dette i forkant. Jeg ble gravid på første forsøk sist håper vi er like heldige denne gangen. Ja, vi skal ha kjent donor, for å sikre barnet en mulighet til å vite hvem sin far er.
Ugl@ Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Godt tegn at det klaffa med en gang sist da, jeg blir selv lett gravid..kremt... Jeg ble faktisk gravid første natten med mannen min. Forholdet har holdt, var ikke mange som hadde troa på oss siden det skjedde så tidlig. Minsta var planlagt, men ikke venta så tidlig siden jeg enda ikke hadde fått tilbake menstruasjonen, pluss at jeg amma. Ble jaggu gravid fort da også...
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2009 Det er deffinitivt et pluss å være fruktbar og bli lett gravid. Om det er ønskelig da. Der hadde du jo et fortrinn selv om det skjedde noe før enn hva dere hadde tenkt. Vi betaler 12 000,- for hver gang. Jeg tror nok du hadde det litt hyggeligere når du ble gravid;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå