ღhælgelainnღ Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Vi har to herlige barn på 3 1/2 år og 6 år, som er som unger flest antar jeg. Problemet er bare at de krangler HELE tiden. Fra de slår opp øynene om morgenen og lukker dem om kvelden. Så lenge de to er i samme rom, må man rbare egne med krangling og skriking. Storebror er litt ertete av seg og vet å bruke dette på lillesøster. Hun er derimot ei som tåler lite og er meget bestemt. I tillegg skriker hun så mye, altså ikke gråter, men skriker høyt og dette skjer jo hver gang han erter henne eller gjør noe som hun ikke liker. Jeg føler at vi går og megler med dem hele tiden og hvis vi lar være og ikke gjør noe, så skriker hun bare enda mer. Jeg kjenner jeg får helt vondt i magen av å ha det sånn i hverdagen og jeg føler at hver morgenstund og helger i tillegg, blir ekstra slitsomme når det er sånn. Vi prøver å skille dem ved at f.eks. pappaen tar med seg storebror opp på rommet, eller ut. Da er det som regel rolig og hun har bare seg selv og leke med. Samtidig er de jo også veldig avhengig av hverandre og viser også at de er veldig glad i hverandre. Det er vel bare en ekstra krevende periode vi er inne i nå, men skulle så gjerne visst hva som er beste løsningen for å begrense at det blir sånn? Håper på noen trøstende ord og råd. Det er vel flere foreldre der ute som har lignende problemer i hjemmet sitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå