Gå til innhold

ALVA har nettene blitt bedre? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du hadde et innlegg for nokre dager siden om vesla som sov dårleg, og du var sliten. Du fikk en del tips, noe som hjalp?

Har tenkt på deg, vet hvordan det kan vere, har 3 barn selv...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... skrev nettopp en tråd om dette selv :-)

Jeg møtte den berømte veggen for to netter siden da, måtte bare gi henne til mannen, gikk ut på badet og satt og gråt så jeg ristet, har ikke grått slik på flere år tror jeg, klarte ikke holde tilbake lenger, var totalt utmattet. Men tror det rensket godt opp da, selv om hun fortsatt er urolig, så følte i hvertfall jeg at jeg fikk ut mye innestengt frustrasjon. I natt var det ikke så ille, og hun sov helt til 6.30 i dag i stede for bare til kl 5 slik hun har gjort den siste tiden, det var deilig det! :-)

Skrevet

Såg tråden nå ja, bra at noe hjelper :)...får vondt av deg når jeg leser her, men trur som du skriv her at det er godt å få det ut...er du typen som vil klare alt selv, og ikke vise svakhetstegn?! ...og så er det plutseleg nok, og du møter veggen som du selv sier? Jeg er nok litt sånn, men har lært med åra at eg ikke vinn noe på det, så her renn tårene åpenlyst og mann får klar beskjed når nok er nok , det hjelper meg å ikke spille helt :)

Sender en klem, stå på....

Skrevet

Takk for det :-)

Tja, jeg vil vel aller helst klare selv, men er flink til å be om hjelp også. Er bare at om natten så er det ikke så mye å be om hjelp til fordi vesla bare roer seg med meg. Når jeg satt på badet og hulket, så hylte hun selv om mannen gikk og bar på henne inne på rommet, nektet å roe seg hos ham rett og slett. På dagen og kvelden er det ikke noe problem, da elsker hun pappaen sin, roser seg hos ham og ler mer til ham enn noen andre, men på natten er det kun mamma som gjelder tydeligvis. Han står opp med henne (og de andre) om morgningene da, så da får jeg sovet en liten time helt i fred.

Vet jo at det blir bedre etterhvert, var bare at akkurat nå fikk jeg nok, 4 slike babyer er litt i overkant ;-) Min minste gutt var like ille som vesla, han er nå blitt 2,5 år og typisk for ham er slik han var i går kveld: "Mamma, jeg vil lalle sengen min nå, du være med meg opp på badet?", opp, steller, pusser tenner, spør om han vil lese bok "nei, tror jeg bare sover jeg", legger seg ned og slukner på under ett minutt. Fantastisk, han er verdens enkleste unge å legge, og han var nøyaktig slik som vesla er nå når han var på samme alder. Så det får meg til å bite tennene sammen litt til :-)

Skrevet

Stor trøsteklem, Alva! Jeg er selv på urolig baby nr 3, og kjenner godt på følelsen av "sov-nå-da-for-h***"... Minsta er et par uker eldre enn din minste og de to siste nettene har hun måttet sovne ved siden av meg i sengen vår og bli ammet hver time for å sove.

På dagtid sover hun gladelig 2-3 timer ute i vognen sin i strekk, men jeg tør jo ikke sove mens hun er ute. Gjeeesp, sove får vi gjøre når vi blir gamle. Men min var slik som du har beskrevet din med at hun tidligere måtte trilles i søvn hvert 20 min eller så hvis hun skulle sove ute. Nå er det av og til hun trenger en trill etter 45 min, men stort sett sover hun et par timer i strekk, i hvert fall på morgenen. Fremgang! :o)

Og styrken ved å ha hatt flere slike barn er som du sier at man vet at det går over...;o)

Skrevet

Ja, det hjelper veldig på å ikke bare håpe, men på sett og vis "vite" at ting blir bedre :-) Hun har faktisk sovet bedre i vognen nå de siste dagene, kan sove opp i 2-3 timer i trekk. Jippi! Ikke alltid da, men oftere og oftere.

Håper din baby også roer seg litt snart, er ikke noe særlig kos med babytiden når det blir så lite søvn. De som har babyer som sover godt aner virkelig ikke hvor heldige de er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...