Gå til innhold

ang lungebettenelse, samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hostet å vært forkjøla i 2dager nå. i dag er det skikkelig vondt oppe i ryggen å brystet spesielt når jeg hoster.

burde jeg ta en tur til legen før helgen? hvis man han har lungebettenelse, skjekker de det på crp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har lungebetennelse så har du gjerne feber og veldig redusert almenntilstand i tillegg og det piper ofte litt i brystet... er nærmest sengeliggende. Men kanskje du har bronkitt?? Kommer det opp farget slim? Dra til legen om du har vondt brystet.

god bedring

Skrevet

Åssen er fargen på det du hoster opp? Om det er grønt og guffent kan det være lurt å ta seg en tur til legen. Det er ikke alltid at det blir noe særlig utslag på crp om infeksjonen sitter bare i lungene, men om du har holdt på en stund, så gjør det nok det. Det at det gjør vondt når du hoster kan rett og slett være muskulaturen, for du bruker en del uvante muskler når du hoster og er tett. Man kan forøvrig godt ha lungebetennelse uten feber og dårlig almenntilstand.

Hilsen ei som har minst to i året.

Skrevet

Begynner folk virkelig å tenke på lungebetennelse etc etter bare to dager med hoste? Har selv gått med vond hoste i over 3 uker nå, men sånn er det da å være forkjølt.

Skrevet

man trenger ikke være spes syk med lungebetennelse....Bare litt redusert og med forhøyet temp gjerne...Hosten trenger heller ikke være spes intens....Og man antar at de aller fleste lungebetenesler heles selv...Det er kun de ganger man BLIR skikkelig syk at antibiotika gies...

Jeg hadde to lungebetennelser som liten..Begge gangene var jeg ikke spes syk..Gikk på skolen og spilte håndball som vanlig, men det var lang tids "forkjølelse" og etterhvert litt slapp/trett som gjorde at lege ble kontaktet og lungebetennelse påvist...Ikke noe intens host, ikke piping i brystet ikke høy feber..

Men 3-4 dager med hoste???? ER nok litt tidlig..Om du ikke er fryktleig redusert ville jeg vente en ukes tid, evt til lille-juleaften siden det snart er jul...

Skrevet

jeg gikk til legen, det er bronkitt jeg har.

tusen takk for at dere svarte:)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...