Lillesnuppis Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Her blir det. Ribbe, medisrerkaker, julepølse, sur og rødkål, poterter, saus, ribbefett, grønnsaker, tyttebær syletøy, lefse (som min or har lagd) og flatbrød ( som min mor også har lagd) Åååå som jeg gleder meg til den middagen :-))))
Gjest Trollbundet Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Akurat som hos deg,men uten lefser og flatbrød! Men husker ikke om vi har tyttebærsyltetøy.. Og så har vi pinnekjøtt og kålrabistappe i tillegg,sånn at folk kan ta det de vil:).Jeg liker best ribbe jeg..
Lillesnuppis Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Ja det gjør jeg også :-) Finnes ikke bedre ribbe enn den mamma lager. Hun hel steker ribba for å få hard svor, men så deler hun den opp i stykker å steker den så den får stekeskorpe på begge sider... :-))) Desserten er Riskrem og rødsaus, multekrem med krumkake ( med selv plukka multer) Å is med kransekake stenger for dem som ikke liker riskrem eller multekrem...
Gjest Trollbundet Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Her er også desserten riskrem og rødsaus:).Mmmm.. Å,nå tenkte jeg på kransekaka mi:),vi skal feire jul hos faren min og dama i år,og da tenkte jeg nå nettopp at jeg skal pina d ta med kransekaka:=).Ekstra dessert:))
annki83 Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 her blir det pinnekjøtt og kålrabistappe og lutefisk me tilbehør til svogeren min som er nordlending. i min familie har vi en "regel" at alle skal få det de liker best på juleaften. til dessert skal vi ha dronning maud pudding. 1 juledag blir det ribbe med surkål, grønnsaker og poteter og god saus. og riskrem til dessert.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Pinnekjøtt med poteter, kålrotstappe og fettet fra pinnekjøttet som "saus", og så nissepølser til barna :-) Gleder meg jeg også!
*Lissi* Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Pinnekjøtt og kålrotstappe så klart:-) Riskrem til dessert. Gleder meg:-))
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 He, he...jeg må stålsette meg foran en sånn middag for å være overbevisende:) Hjemmelaga flatbrød og lefse er så godt! I år blir feiringen hos oss og da står pappas pinnekjøtt på menyen, men dampa mørpølse fra Sunnmøre, mandelpotet, hjemmelaga rødkål, mammas flatbrød og sikkert brokkoli om eldstemann får viljen sin.
☆Monkey Business☆ Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Pinnekjøtt, potet, rødkål, kålrotstappe og brudevollmår nom nom.....
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 He, he...vittig med brudevollmår. Jeg ante ikke hvordan en skriver det. Det er favoritten til barna mine, og de vil ikke ha pinnekjøtt. Min bestemor kommer fra de kanter, og hele vår familie er avhengig. Ikke jul uten!!! De sender den til oss, og til og med til NY har den blitt smugla:) Nå har jeg lam og blandingsmør i fryseren, klart til jul. Vi er også vant til rødkål, og ikke ribbefett til saus, men er det noe spesielt for området - rødkålen? Den laga jeg i går og putta i fryseren:)
Monajenten Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Pinnekjøtt<3 Og så gren jeg meg til riskrem til dessert:-P Skal nemlig være hos svigermor og det pleier ikke de å ha. Men jeg derimot, ble dødelig skuffet sist jeg ikke fikk riskrem så det måtte jeg forhindre i år, hehe;-)
Ksenia & Anjem Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Hjemme hos mamma spiser vi skinkestek, men i år til vi til svigers..de skal ha ribbe, julepølse and so on..
husmus &2 Skrevet 18. desember 2009 #13 Skrevet 18. desember 2009 Her er det kalkun med hjemmelaget rødvin og fløtesaus, rosenkål, erter og mandelpoteter. Hm, er det noe mer da? Til dessert, litt forskjellig fra år til år... Kanskje riskrem og rødsaus i år?
Tjorven:-) Skrevet 18. desember 2009 #14 Skrevet 18. desember 2009 Vi spiser pinnekjøtt, med mandelpotet og kålrotstappe. Til desert blir det hjemmelaget is med julekrydder (ingefær, nellik, kanel og kanskje litt kardemomme), servert med varm eplesaus.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 18. desember 2009 #15 Skrevet 18. desember 2009 Her blir det ribbe og julpølse med poteter, saus , rødkål, og rosenkål. Dessert er litt usikkert enda, men står mellom karamellpudding eller eplekake med is.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 18. desember 2009 #16 Skrevet 18. desember 2009 Kveite, potet og agurksalat til middag, riskrem ti dessert :-)
sannamin* Skrevet 18. desember 2009 #17 Skrevet 18. desember 2009 Ribbe, medisterkaker,julepølse,sur og rødkål,tyttebær, rosenkål,babygulrøtter og kål.poteter. Saus. Rødsaus og riskrem. Tror vi skal bli mette!
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #18 Skrevet 18. desember 2009 Pinnekjøtt, kålrotstappe og poteter. Gleder meg veldig...
Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 18. desember 2009 #19 Skrevet 18. desember 2009 Pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe. Riskrem til dessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå