Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Celleprøve. Jeg har vært hos legen 4 (!) ganger for å ta celleprøve nå. Og hver gang har prøven ikke vært bra nok slik at jeg måtte inn på nytt. I dag fikk jeg brev på nytt, den fjerde prøven var ikke representativ den heller. Ærlig talt! Dette gidder jeg ikke. Det er liksom ikke så kjekt å ligge i den stolen og sprike, ikke noe jeg har videre lyst til å gjøre en gang i uka. Kan jeg dra til en annen lege, gyn? Eller gi f i hele prøva? Noen som har vært borti lignende? Jeg trodde ikke det var så vanskelig å få tatt denne prøven.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Du kan få hvilken lege du vil til å ta testen og jeg skjønner veldig godt at du gir opp fastlegen etter 4 forsøk! Syns nesten legen burde foreslå for deg at du burde få en henvisning til en gynekolog, ring legekontoret og be legen skrive en henvisning (og av prinsipp ville jeg nok nektet å betale noe for den henvisningen).
sjøsamen Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 jeg hadde ikke giddet å ta flere tester hos den legen... herlighet.. hadde ikke gitt dem 4 sjanser engang. be om henvisning. kanskje ikke så lurt å gi f siden det er for ditt eget beste. lykke til
Gemini77 Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Hva er grunnen da? En prøve kan bli uegnet pga for mye blod som dekker de aktuelle cellene. Det samme kan skje med leukocytter etc. Da er det en betennelse etc som kan forårsake dette. Er det kun for lite celler eller fra feil område er det dårlig av legen. Da hadde jeg bedt om en henvisning til gynekolog.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 "mangler alle de cellene de trenger for å ta analyse" sa han. Sist gang kan jeg tenke meg det sikkert var mye blod og gørr, for han gikk så inni helsikes til verks (for å være sikker på å få nok) at blodet rant (da snakker vi stolen, legen, gulvet og ryggen min (faksisk sånn at kanten på genseren min på ryggen var full i blod) var tilsøst med blod. Flik lege ellers, har ikke noe å utsette på ham, men det burde ikke være så vanskelig. Tok da celleprøve for noen år siden, da var det ikke noe prob. (annen lege) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå