Gå til innhold

Min fødselshistorie. "Drømmefødsel" Lang.


Termin 061209

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jo aldri det skulle bli min tur :)

Jeg hadde blitt satt opp til kontroll time morgenen den 14.12.09.

Min forrige fødsel ble satt igang og jeg ønsket i det lengste å komme i fødsel av meg selv.

Jeg hadde termin den 6.12, og på dagen den 13.12 syntes jeg kynnerene ble sterkere, men de hadde jo blitt værre og værre de siste ukene så jeg tenkte ikke noe mer over det.

På kvelden ved 22.30 tiden gjorde det endelig litt vondt i kynnerene.. Hm... kunne det være sant??

Ja det kom jammen flere som jeg kjente så vidt:)

Siden vi hadde time på sykehuset neste dag kl 08.30 kunne vi bare komme til kontroll( jeg fødte veldig raskt forrige gang)siden vi har en time reisevei.Det var veldig stille påføden så rom var det i masse vis.

Hadde noen tak men de var slettes ikke vonde og uregelmessige. Men det føltes trygt å skulle få komme til en sjekk.

Vi kom til sykehuset kl 00.30. Ble skjekket av jordmor. Jeg hadde fortsatt 4 cm åpning( hadde hatt det siste uken), hun hadde lyst på fødsel og tøyde meg til 5 cm.

Vi ruslet litt rundt en time, men ikke noe mer kom igang. Det ble skikkelig nedtur, for da så jeg for meg igangsettelse på morgenen etter.

Vi la oss og jeg hadde maserier hele natten. Ikke vonde , men irriterende så jeg ikke fikk sove.

Kl 06.00 den 14.12 stod jeg opp for å finne meg litt drikke.

På vei til kjøkkenet komdet en vondte som jeg kjente igjen :) Dette var ikke noe lureri. Gikk å la meg igjen ...men de kom med 10 min mellomrom og når kl var 06.30 gikk jeg for å snakke med jordmødrene. Riene var fortsatt små, men nå hadde jeg litt troen :)

Ved 07.30 var både jeg og samboer på bena og skulle ta en CTG for å høre på babyen. Vesla hadde det veldig fint. Hadde fått nesten 6 cm åpning nå og riene tok seg opp et hakk. Kl 08.50 gikk vi til fødestuen for jeg hadde ønske om å få prøvd badekar. Jeg hadde fortsatt god pause mellom riene så jordmor, jeg og samboer satt å skravlet rundt badekaret. he he he

Det var helt fantastisk å ligge å være vektløs i det varme vannet når riene begynnte å ta skikkelig tak.Jeg pustet meg rolig gjennom det og kjente stadig at det trykket på nedover.. Riene kom med ca 1 min mellomrom og jeg ville opp av badet når kl var 09:40. På veien opp fikk jeg det litt travelt med å komme meg til sengen. For da jeg var tørket la jeg meg på siden og da hadde jeg 5-6 rier som hang sammen som var helt råååe!

Jeg fant frem ur kvinne stemmen he he og pustet med høy lyd på disse. Jeg kjente babyen kom, og sa jeg måtte trykke vært øyeblikk.. da ble jeg skjekket og jordmor kunne fortelle at jeg hadde full åpning ogkunne bare trykke når det kom en pressrie. Det hadde hun ikke før sagt før den meldte seg.Jeg kom meg opp i sittende og trykket for full maskin og jordmor ble helttresset når hun så at frøkna var på vei ut på 1.press. Hun sa senere at hun måtte holde igjen hodet for å få hanskene på seg. Neste pressrie måtte jeg puste meg gjennom for hun ville ha inn en jordmor til, pga stort barn.På 3. pressrie var alt på plass og trykket ut hele herligheten:)

Vi fikk en nydelig jente på 4530g og 53,5 cm lang, med en liten hanekam på hodet.

Jeg fikk ikke en ripe så to timer etterpå var jeg ute å ruslet :)

Dette var min 3. fødsel og absolutt den beste.

Effektiv fødsel ble regnet til litt under to timer. Føden regner det som styrtfødsel, men for min del var det et perfekt fødselsforløp som jeg var godt tilstede hele tiden.

En sak som var litt spennende denne gangen var at jeg har brukt bringebærkapsler på forhånd nå, og melken kom samme dag som jeg fødte og vesla gikk kun ned 200g første døgn og opp igjen i dag hennes 3 døgn.Hun er en skikkelig god jente. Hun spiser og sover og er bare frnøyd.

Hun har fått navnet Ellen Andrea og ble faktisk født samme dag som jeg selv har bursdag. Gjett om det ble tidenes gave:)

Nå er det bare å vente på julen:)

 

Gratulerer til alle nybakte foreldre og lykke til alle som venter:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulere så masse med jenta! Veldig koselig navn dere har gitt henne!

 

Da fikk vi bekreftet at nr 3 er en luring!! Jeg gikk nemmelig 13 dager over termin denne gangen.....og det var litt i lengste laget!

Minner deg på Desemberklubben 2009 på Min Baby! Foreløbig er det veldig stille der, men har tro på at det blir mer liv etterhvert som det fødes desember babyer;)

Kos dere masse nå i disse juletider! Regner med at du får en hektisk hverdag som 3 barnsmor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...